İÇİŞLERİ BAKANLIĞI PERSONELİNİN TALEPLERİ KİK MASASINDA
Toplantıya Genel Yetkili Sendika Büro Memur-Sen’i temsilen Genel Başkan Yardımcısı Kaan Çetinbaş, Ankara 4 No'lu Şube Başkanı Cihan Alkan, İstanbul 8 No'lu Şube Başkanı Cemal Üstün, Denizli Şube Başkanı Ahmet Özkul, Kayseri 2 No'lu Şube Başkanı Talip Şahin, Kütahya Şube Başkanı Bünyamin Çakır katıldı.
Kamu İşveren Heyetinin hazır bulunduğu toplantıda İçişleri Bakanlığı ve bağlı kuruluşlarında çalışan kamu görevlilerinin sorunları masaya taşındı.
Kamu görevlilerinin özlük, mali ve sosyal hakları ile çalışma şartlarına ilişkin talepler kamu işveren heyetine iletildi.
25 EKİM 2023 TARİHİNDE YAPILAN İÇİŞLERİ BAKANLIĞI 2023 YILI
1. DÖNEM KURUM İDARİ KURUL TOPLANTISI TALEPLERİ
1. Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Sınav Yönetmeliğinin yetkili sendikanın dahil olacağı bir komisyon kurularak günümüz şartlarına uygun bir şekilde revize edilmesinin sağlanması,
2. Yönetmelik değişikliğinin yapılmasının akabinde Görevde Yükselme Sınavı ve Unvan Değişikliği Sınavının 2024 yılı içerisinde yapılması,
3. Adalet Bakanlığı personeline ödenen Büyükşehir Tazminatının İçişleri Bakanlığı personeline de ödenmesi konusunda çalışma yapılması,
4. Bakanlık merkez ve taşra teşkilatlarında yaşanan personel eksikliğinin giderilerek, fazla çalışma, izin alma ve tayinde yaşanan zorluklarının önüne geçilmesi,
5. Sözleşmeli büro personeli olarak kadroya geçen personelin VHKİ kadro talepleri, kadro yetersizliğinden dolayı karşılanamamıştır. VHKİ kadro ihdası sağlanarak mağdur olan personelin bu kadrodan yararlanılması,
6. Büyükşehirlerde servis hizmetinin sağlanması, servis hizmeti sağlanmayan illerde ücretsiz seyahat kartı uygulamasına geçilmesi,
7. İçişleri Bakanlığı Görevde Yükselme Sınavlarında açılacak olan Şube Müdürü kadroları için ilgisine göre, ilgili teknik alanlardan mezun ve ilgili kadrolarda görev yapan kişilerin başvurmasına imkan tanıyacak şekilde eğitim koşullarına yer verilmesi,
8. İçişleri Bakanlığı personeline yönelik kariyer uzmanlık sınavı ile ilgili çalışmaların yapılması ve İçişleri Uzmanı alımı yapılırken belirli bir kadro sayısının kurum içinde şartları taşıyan personel için ayrılması,
9. 7. Dönem Toplu Sözleşmenin 27. Maddesinde yer alan “1) İçişleri Bakanlığı taşra teşkilatı kadro ve pozisyonlarında bulunanlardan 8/6/2011 tarihli ve 27958 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Valilik ve Kaymakamlık Birimleri Teşkilat, Görev ve Çalışma Yönetmeliği kapsamındaki birimlerde görev yapanlara, mesai saatleri dışında fiilen yapılan çalışmalar karşılığında, her bir personel için ayda 50 ve yılda 300 saati geçmemek üzere yılı merkezî yönetim bütçe kanununda belirlenen fazla çalışma saat ücretinin üç katını aşmamak kaydıyla ilgili mülki idare amirinin onayı ile fazla çalışma ücreti ödenir. Bu maddeye göre fazla çalışma ücreti ödenebilecek personel sayısı, ilgili valilik birimlerinde çalışan personel sayısının %10’unu, ilgili kaymakamlık birimlerinde çalışan personel sayısının %20’sini geçemez.” Hükmü gereği yapılacak fazla çalışmaların ödenme usul ve esaslarının belirlenmesi,
10. Nüfus hizmetlerinin sunumu sırasında veya görevinden dolayı nüfus müdürlüklerinde görev yapan personele karşı işlenen suçlar sebebiyle ceza hukuku kapsamında yürütülmekte olan işlem ve davalarda personelin talebi üzerine valiliklerce hukuki yardım sağlanması,
11. ÖSYM ve Millî Eğitim Bakanlığınca yapılan sınavlarda kimlik temini için açık bulundurulan ilçe nüfus müdürlüklerinde görevli personele sınav ücreti ödenmesi konusunda çalışma yapılması, Sınav ücretlerine ilişkin usul ve esasların 30 uncu maddesinde yer alan nüfus personeline ait “günlük 1000 gösterge rakamını geçmemek üzere sınav ücreti ödenebilir “ibaresini “oturum başı 1300 gösterge” olarak değiştirilmesi,
12. Adliyelerde görülen nüfus müdürlüğü davalarına gönderilen NVİ ilçe nüfus müdürlükleri personeline ek ücret verilmesi konusunda çalışma yapılması,
13. Nüfus Genel Müdürlüğü merkez ve taşra teşkilatına Nüfus Uzmanı kadrosu ihdas edilerek bu kadrolara yapılacak atamaların kurum içi sınav yapılması suretiyle kurum içinden yapılması,
14. NVİ Nüfus müdürlüklerinde teknik anlamda personel eksikliğini yetersizliğinden dolayı iş ve işlemlerinin aksamaması için teknik kadroların (teknisyen, tekniker, programcı vb.) tahsisi sağlanmalıdır,
15. Yüksek yoğunluklu ilçe nüfus müdürlüklerinde gişelerde sürekli vatandaşla birebir çalışan personelin yaşadıkları yıpranmanın, stresin azaltılması ve çalışma barışının sağlanması için, gişeler dışındaki bölümlerde (kütük yazma, evlenme, boşanma, ölüm, kayıt düzeltme vb.) görev yapan personel arasında düzenli olarak rotasyon yapılması için taşra teşkilatlarına yazı yazılması,
16. Pasaport ve Sürücü Belgesi iş ve işlemleri 2018 yılı itibari ile Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü tarafından verilmeye başlanmıştır. Pasaport ve Sürücü Belgesi Emniyet Genel Müdürlüğünce verilirken ilgili birim çalışanları döner sermayeden faydalanmaktaydı. Aynı şekilde ilgili birimlerde çalışan nüfus personelin de döner sermayeden yararlanması yönünde çalışma yapılması,
17. Büyük ilçelerdeki Nüfus Müdürlüklerinde tüm masalarda tarayıcı ve biyometrik veri alıcı cihazlarının tamamlanarak her masanın tüm başvuruları alabilme kabiliyetine kavuşturulması,
18. Kurumca müdür ve Şube müdürü kadrolarına yapılan geçici görevlendirmelerin, 657 sayılı Kanun’un 87 nci maddesine göre yapılmaması sebebiyle geçici görevlendirilen arkadaşlarımız vekalet ücreti alamamaktadır. Bu nedenle diğer bakanlık ve kamu kurumlarında uygulandığı üzere bu kadrolara yapılan görevlendirmelerin 657 - 87 nci maddeye uygun, vekalet ücretini hak edecek usul ve şekilde yapılması,
19. Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlıklarının kullanımında olan lojmanların, diğer kurum personeline de tahsisi sağlanmak üzere planlamasının yapılması.
Bu çerçevede; Ankara Valiliğine bağlı bütün birimlerde görev yapan personelin lojman başvurularına ilişkin puanlama sıralaması, lojmanda oturanların lojmana giriş ve çıkış tarihlerine ait bilgilerin personelin erişimine açılması,
20. Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlıklarında şefliklerin oluşturulması;
Müdürlüklerin sorumluluğunda dağınık halde bulunan görevlerin daha etkin ve verimli bir şekilde yapılması ve koordinasyonun daha iyi sağlanabilmesi için Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı Görev, Yetki ve Sorumlulukları İle Çalışma Usul ve Esaslarına Dair Yönetmeliğinde yapılacak olan değişiklikle; müdürlüklerin görev, yetki ve sorumlulukların oluşturulacak şefliklere ve teknik şefliklere bölümlendirilmesi ve teknik şef kadrolarının ihdas edilmesi,
21. Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlıklarında büyük yatırım ve projelerde görev alan teknik hizmetler sınıfındaki Yüksek Mühendis, Yüksek Mimar, Mühendis, Mimarlara; 2006/10344 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Devlet Memurlarına Ödenecek Zam ve Tazminatlara İlişkin Karara ekli (II) sayılı Cetvelin Teknik hizmetler (E) Teknik hizmetler bölümünde düzenlenmiş Büyük Proje Tazminatı ödenir hükmü gereğince Büyük Proje Tazminatı ödenmesi yapılması,
(Çevre ve Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlükleri, Tarım ve Orman Bakanlığı, Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü gibi kurumlarda uygulanmaktadır.)
22. 112 Acil Çağrı Merkez Müdürlüklerinde çalışan Çağrı Karşılama Memuruna yemek hizmeti sağlanması,
23. 81 il Acil Çağrı Merkezlerinde çalışma usul ve esaslarında uygulama birliğinin sağlanması,
24. Sadece Çağrı Karşılama Memuru kadrosunda görev yapan devlet memurlarına verilen ilave ek ödemenin Acil Çağrı Merkezi bünyesinde fiilen görev yapan tüm çalışanlara verilerek adaletsizliğin ortadan kaldırılması,
25. 112 Acil Çağrı Merkez Müdürlüklerinde Grup Sorumluları ve Ekip Liderlerinin 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 4/A ve 4/B statüsündeki personelden seçilmesi,
26. 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüklerinde çalışan Çağrı Karşılama Memurlarının kılık kıyafetle ilgili usul ve esaslarının belirlenmesi,
27. 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüklerinde çalışan ve V.H.K.İ kadrolarında bulunan personelin çağrı karşılama işlerinde değil idari birimde değerlendirilmesi,
28. Valilik ve Kaymakamlıklarda bulunan personel yetersizliğinin giderilmesi, (Büro Personeli, Teknik Personel, Şoför, Hizmetli vb.)
29. Kaymakamlık binaları dışında hizmet veren İlçe Nüfus Müdürlüklerine ivedilikle, Koruma ve Güvenlik Görevlisi alımı yapılması, ayrıca temizlik işleri için İŞKUR ile protokol yapılarak kesintisiz TYP projesinden yararlanılması,
30. İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüklerine, derneklerin faaliyetleri kapsamında iş ve işlemlerini denetlemek üzere Dernekler Denetçisi kadrosu ihdas edilerek, bu kadrolara yapılacak atamaların kurum içi sınav yapılmak suretiyle kurum içinden karşılanması,
31. 2022 Yılında yapılan Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği sınav sonucuna göre Uzman kadrosuna atanan kamu görevlilerinin eski kadrolarından daha düşük derece kadroya atanmaları sebebiyle oluşan mağduriyetin giderilmesi için, Cumhurbaşkanlığından uygun derece kadro ile 68/B kapsamında atama izni talep edilmesi,
32. Danıştay 12. Dairesince, Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Çalışan Personelin Kılık ve Kıyafetine Dair Yönetmeliğin 5. maddesinin birinci fıkrasının (b) bendinde (erkek personel için) yer alan “Her gün sakal tıraşı olunur ve sakal bırakılmaz. ..” ibaresinin iptaline dair kararı açık bir şekilde belirtilmesine rağmen merkez ve taşra birimlerinde sakal kesme ile ilgili dayatmanın kaldırılması ile ilgi yazı yazılması,
33. Bakanlık merkez biriminde yürütülen sendikal faaliyetlerin aksamaması için sendika oda talebinin karşılanması talep edilmektedir.