
“112 ACİL ÇAĞRI MERKEZLERİNDE GÖREV YAPAN PERSONELİN SORUNLARI VE SENDİKAMIZIN ÇÖZÜM ÖNERİLERİ” RAPORUMUZU KAMUOYUYLA PAYLAŞIYORUZ
‘112 Günü’ ve ‘2025 Aile Yılı’ sebebiyle 112 Acil Çağrı Merkezlerinde Görev Yapan Personelin Sorunlarını ve Sendikamızın Çözüm Önerileri” raporumuzu kamuoyuyla paylaşıyoruz.
Raporumuzda, 2025 yılı itibariyle 81 ilimizin tümünde hizmet veren 112 Acil Çağrı Karşılama Merkezlerinde, acil çağrı hizmetlerinin eksiksiz verilmesinin amaçlanmasıyla birlikte personel ve çalışma altyapısının tam anlamıyla oluşturmadığı ortaya konuldu.
112 Acil Çağrı Merkezlerindeki personel sayısı ve çalışma sistemlerinin incelenmesi suretiyle sorunların tespiti ile çözümleri yer alırken, en önemli sorun olarak personel yetersizliğine dikkat çekildi. Raporumuzda, ortaya konulan ikinci önemli sorun da güvenlik konusu oldu. Acil Çağrı Merkezleri’nin hizmet binaları açısından genellikle şehir merkezinde olmadığı, bunun da işe geliş ve gidişlerde özellikle kadın çalışanlar açısından güvenlik sorununa neden olduğu tespit edildi. 112 Acil Çağrı Merkezlerinde görev yapan personelin yemek ve iş yerine ulaşım noktasında sıkıntı yaşadıkları da vurgulandı.
Personelin çalışma saatlerinin de incelendiği raporumuzda, personel yetersizliği sebebiyle 4 grup çalışan merkezlerde 12/24-12/48, 5 grup çalışan illerimizde 12/48 nöbet sistemine geçilmesi’ talimatından vazgeçilmesi istendi. Ayrıca, uygulanan mesai şekliyle, ‘Aile Yılı’nda değişen çalışma saatleri sebebiyle ailelerin mağdur edildiği ifade edildi.