Yazgan, İçişleri Bakanı Süleyman Soylu'ya Talepleri İletti
İçişleri Bakanlığı, merkez ve taşra teşkilatına bağlı kurumlarda çalışan personelin taleplerin görüşüldüğü toplantıda Yazgan, kamu görevlilerinin COVİD-19 sürecinde gösterdiği özverili çalışmaların karşılığının verilmesi gerektiğini vurguladı.
Kamuda hizmetin aksamaması için kamu çalışanlarının beklentilerinin yerine getirilmesi gerektiğini söyleyen Genel Başkan Yazgan, İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’ya iletilen taleplerin, kamuda yaşanan aksaklıkların çözümüne dair katkı sağlayacağını ifade etti.
Ziyaretten duyduğu memnuniyeti dile getiren İçişleri Bakanı Süleyman Soylu ise Memur-Sen ve Büro Memur-Sen’in çalışmalarını yakından takip ettiğini ifade ederek, Türkiye’de huzurun devam etmesi için sivil toplum örgütlerine büyük görev düştüğünü söyledi.
Büro Memur-Senin taleplerinin karşılanması adına gerekli çalışmaların yapılacağını vurgulayan Bakan Soylu, Büro Memur-Sen’in çalışma hayatında önemli bir paydaş olduğunu belirterek ziyaretten duyduğu memnuniyeti dile getirdi ve Büro Memur-Sen heyetine çalışmalarında başarılar diledi.
İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’ya iletilen o talepler;
1- Valilik ve Kaymakamlıklarda Çalışan Personel İçin Taleplerimiz;
İlçe Yazı İşleri Müdürlüğünde çalışan çoğu personel geçici görevlendirme ya da hizmetli personeldir. Bakanlığımızın özellikle büyük ilçelere Sözleşmeli Personel ya da KPSS yerleştirmesi ile personel ataması yapılması,
Sağlık Bakanlığı ve Milli Eğitim Bakanlığının hali hazırda uygulamış olduğu il içi ve il dışı tayinlerinde personel gerekli süreleri sağladıktan sonra gitmek istedikleri yerlerdeki boş kadroları görerek online ortamda tayin talebinde bulunmaktadır. Bu sistemin İçişleri Bakanlığı Personeli içinde uygulamaya konulması.
Bakanlığınıza bağlı lojmanlara online ortamda başvuru yapılabilmesi,
Mülki İdare Amirleri için Türk İdareciler Vakfı, Emniyet Genel Müdürlüğü çalışanları için Polis Bakım ve Yardım Sandığı (POLSAN) ve Jandarma Genel Komutanlığı çalışanları için Ordu Yardımlaşma Kurumu (OYAK) gibi bir vakfın tüm İçişleri Bakanlığı Personeli Kapsayacak şekilde bir vakfın kurulması,
Bakanlığımız Taşra teşkilatında yer alan İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ve İl Sivil Toplumla İlişkiler Müdürlüğünün Müdür kadrolarının istisnai kadrolardan çıkarılarak Bakanlık Personelinin GYUD sınavı ile yükselebilecek kadrolara dâhil edilmesi,
112 Acil Çağrı Merkezlerine yardımcı hizmetler sınıfı için personel alımı yapılması,
112 Acil Çağrı Merkezlerinde çalışanların Özlük haklarında iyileştirme yapılması, Vardiya Tazminatı ödemesi yapılması ve personele yol ve yemek yardımı yapılması.
2- Nüfus Müdürlüğü Personeli İle İlgili Taleplerimiz;
İlçelerde yer alan Sosyal Güvenlik Merkezleri ve Vergi Dairesi Müdürlükleri çalışanlarının servisleri bulunmakta olup, servis ihaleleri direkt olarak Genel Müdürlüklerince yapılmaktadır. Aynı uygulama Kaymakamlık ve İlçe Nüfus Müdürlükleri çalışanları içinde yapılması,
İlçe Nüfus Müdürlüklerinde çalışan personel gerekli sayıyı sağlayamadığından yemek ödeneğinden yararlanamamaktadır. Bu sorunun giderilmesi için gerekli çalışmaların ivedilikle yapılması, Ayrıca Sözleşmeli Personelin öğle yemeği ödeneğinden faydalanması,
Nüfus Müdürlüklerinde devam eden fazla mesai uygulamasının hizmeti aksatmayacak şekilde gönüllülük esası da dikkate alınarak yapılması için düzenleme yapılması,
Büyükşehirlerde İlçe Nüfus Müdürlüklerinin fiziki ortamlarının müsait olmaması nedeniyle hizmet sunumunda sorunlar ve sıkıntılar yaşanmaktadır. Kaymakamlık binasında hizmet vermeyen Nüfus Müdürlüklerinin güvenlik ile ilgili problemleri vardır.
Nüfus Müdürlüklerinde görev yapan Şeflerin özel hizmet tazminat oranının 110 puana çıkarılması; ayrıca 666 KHK ile ek ödeme oranları en düşük puan olan 90 puandan 100 puana çıkarılması için çalışma yapılması,
Nüfus Personeli için bir Döner Sermaye Sistemi oluşturulması,
Nüfus Müdürlüklerine Sözleşmeli Personel ya da KPSS yerleştirmesi ile personel ataması yapılması,
Nüfus Müdürlüklerinde Ehliyet ile Kimlik Kartlarının birleştirilmesi işlemi ile birlikte yoğunluk yaşanmaktadır. Vatandaşlara verilen zaman aralıklarının arttırılması.
3- Emniyet Genel Müdürlüğü İçin Taleplerimiz;
Emniyet Genel Müdürlüğü merkez teşkilatında görevli emniyet hizmetleri sınıfı dışındaki personelden servis hizmetlerinden yararlanmayanlara sağlanan ulaşım yardımı imkânı Kurumun taşra teşkilatında görev yapan personele de sağlanması,
Emniyet Genel Müdürlüğü Görevde Yükselme Sınavının bir an önce yapılması için gerekli çalışmanın yapılması,
Emniyet Genel Müdürlüğünde görev yapan Teknisyen Yardımcısı unvanındaki personel öğrenim durumları dikkate alınarak Teknik Hizmetler Sınıfı veya Genel İdare Hizmetleri sınıfına geçirilmesi,
Emniyet Genel Müdürlüğü ve Jandarma ve Sahil Güvenlik Teşkilatında görev yapan ve çalışırken harçsız silah taşıma ruhsatı verilen sivil memurların bu hakları emeklilikte de harçsız olarak devam etmesi,
Emniyet Genel Müdürlüğü Sosyal Tesislerinde ve Kantinlerinde kadrolu memur çalıştırılmaması,
3201 sayılı Emniyet Teşkilat kanununa sivil memurlara verilecek görev unvanlarının belirtilmesi, 3201 sayılı Emniyet Teşkilat kanununda polis memurlarına genel idari sınıfa ait olan büro memurluğu görev unvanı verilmemesi,
Taşerondan kadroya geçirilen sürekli işçilerin ihale şartlarında belirtilen görevleri olan işlerde kadrolu memur çalıştırılmaması,
Emniyet hizmetleri sınıfı dışındaki memurlara yapılan giyim yardımının günün şartlarına uygun hale getirilmesi,
Merkez ve taşra teşkilatın da kurulacak bütün taltif ve ödüllendirme komisyonlarına emniyet hizmetleri sınıfı dışında da üye eklenmesi,
3201 sayılı Emniyet Hizmetleri kanunun ek 21 inci maddesine istinaden fazla mesai yapıp yapmadıklarına bakılmaksızın fazla mesai ücreti adı altında bürolarda görev yapan emniyet hizmetlerine verilen ücretlerden aynı bürolarda görev yapan emniyet hizmetleri sınıfı dışındaki memurların da faydalandırılması,
3201 sayılı Emniyet Hizmetleri kanununun 4 üncü maddesi değiştirilerek emniyet hizmetleri sınıfı ile diğer hizmet sınıflarının arasındaki görevlerin net bir şekilde düzenlenmesi,
Merkez ve taşra teşkilatının hizmetlerini etkin ve verimli yürütülmesi için teşkilatın ihtiyaç duyduğu emniyet hizmetleri sınıfı dışında kalan diğer hizmet sınıflarına ait kadro sayılarının norm şeklinde ilan edilmesi,
İçişleri Bakanlığına Bağlı Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığına bağlı sosyal tesislerden İçişleri Bakanlığı personelinin yararlandırılması.
4- Yatırım İzleme Ve Koordinasyon Başkanlıklarında Fiilen Görev Yapan Personel İle İlgili Taleplerimiz;
Büyükşehir statüsündeki illerde 6360 sayılı Kanunla kaldırılan il özel idarelerinin yerine kurulan ve benzer görevleri ifa ile görevlendirilen ve teşkilat, görev ve yetkileri 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 273 üncü maddesinde düzenlenen kamu tüzel kişiliğini haiz ve özel bütçeli bir kuruluş olan Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlıklarında fiilen görev yapan personele belediye ve özel idare personeline ödenen sosyal denge tazminatının ödenmesi,
Özellikle İstanbul’da görev yapan memurların en büyük sorunlarından birisi görev yaptıkları Valilik ve Kaymakamlık binalarında kreş, çocuk bakım yeri gibi sosyal ihtiyaç yerlerinin bulunmamakta olup bu eksikliklerin giderilmesi,
Göç İdaresi Müdürlüğünde görev yapan personel için 12 ayı kapsayacak şekilde ve 5 kat olacak biçimde fazla mesai uygulaması yapılması,
Yazı İşleri Müdürlüklerine verilen daha öncesinde ise Sağlık Bakanlığı uhdesinde olan pandemi ile ilgili iş ve işlemlerin Yazı İşleri Müdürlükleri uhdesinden alınması,
Valiliklerin Basın Müdürlüklerinde çalışan personelin çalışma şartları zamandan bağımsız olup, bu personelin çalışma şartları da göz önüne alınarak ya esnek çalışmadan faydalandırılmaları ya da bu personele fazla mesai ücreti ödenmesi,
Adalet Bakanlığı Koruma Güvenlik memurları Kurum demirbaşı olan silahlar ile nöbet tutmaktadır. Güvenlik memurlarına kendi beylik silahlarının sağlanması gerekmekte ve Konu ile ilgili olarak Adalet Bakanlığının Bakanlığınıza müracaat yazısı bulunmaktadır. Bakanlığınızca gerekli düzenlemelerin yapılması.