25 Ekim 2006, Çarşamba
uzun metin denemesi
BüRO MEMUR-SEN ANA TüZüĞü GENEL HüKüMLER
BüRO MEMUR-SEN ANA TüZüĞü
GENEL HüKüMLER
Madde 1. Sendikanın Adı: “BüRO MEMURLARI SENDİKASI” dır. Kısa Adı : “Büro Memur-Sen” dir.
SENDİKANIN GENEL MERKEZİ VE ADRESİ :
Madde 2. Strazburg Cad. No : 44/ 8 Sıhhıye /Ankara’dır. Genel Merkezin başka bir İl’e nakline Genel Kurul, İl içinde adres değişikliğine ilgili mercilere bilgi vermek şartıyla Merkez YÖnetim Kurulu yetkilidir. Sendikanın aynı şehir hudutları içinde başka bir adrese nakli ana tüzükte değişiklik yapılmasını gerektirmez.
SENDİKANIN FAALİYET ALANI :
Madde 3. Sendika, Kamu GÖrevlileri Sendikaları Kanununun 1 Nolu hizmet kolunda kurulmuştur. Büro, Bankacılık ve Sigortacılık Hizmetleri Kolu kapsamına giren kamu kurum ve kuruluşları ve bu işyerlerinin eklentilerinde Türkiye çapında faaliyet gÖsterir.
SENDİKANIN AMACI :
Madde 4. Sendika, devletin ülkesi ve milleti ile bÖlünmez bütünlüğünün korunması ve yaşatılması doğrultusunda demokratik ve laik ilkelerden sapmadan Milli-Manevi değerlere bağlı ve saygılı, demokrasinin korunup yerleşmesine sosyal adaletin gerçekleşmesine ve çağdaş uygarlık düzeyine ulaşmasına hizmet etmeyi, Devlet-Millet bütünleşmesini temin etmek suretiyle toplum ve çalışma barışını tesis etmeyi, kamu yÖnetiminde etkin ve verimli çalışmanın sağlanması için çÖzüm Önerileri geliştirmeye, hür sendikacılık ilkeleri içerisinde üyelerin sosyal adalet ve sosyal güvenliğe kavuşturulması çerçevesinde ; üyelerin ortak ekonomik, sosyal, mesleki hak ve menfaatlerini koruma ve geliştirme amacını taşır. Bu amacın gerçekleştirilmesi için ; a. üyelerine yaptıkları işe uygun, insanlık haysiyetine yaraşır adil bir ücret, daha iyi çalışma şartları, yükümlülükleri iş güvenliği daha yüksek mesleki saygınlık kazandırmaya ve grevli toplu sÖzleşmeli sendika hakkı elde etmeye çalışır. b. üyelerin ve aile bireylerinin beden ve ruh sağlığını koruyacak ve gelişmeler sağlayacak tedbirleri alır. c. üyelerin geleceğe güvenle bakmalarını sağlayacak sosyal güvenlik sisteminin geliştirilmesi ve üyelerin bunlardan eksiksiz yararlanabilmesi için gayret eder. d. üyelerin mesleklerinde daha iyi ilerlemesi, gelişmesi ve dolayısıyla gÖrülen hizmetin kalitesinin de yükseltilmesi için sosyal, kültürel, ekonomik ve teknik eğitim çalışmalarına Önem verir. e. üyelerinin adil ve tarafsız bir atanma, yer değiştirme ve mesleğinde ilerleme hakkından yaralanabilmelerini sağlamaya ve kamudaki atamaların liyakat ve kariyer sistemine gÖre uygulanmasına çalışır. f. Milli geliri artırmak ve artan milli gelirden üyelerinin adil bir şekilde pay almasını mümkün kılmak üzere çaba serfeder. g. Dil, din, ırk, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, din ve mezhep farkı gÖzetmeksizin çalışmanın toplum hayatındaki rolünü ve değerini müdrik ve bu konudaki haklarına ve gÖrevlerine vakıf bir üye topluluğu meydana getirmek için çalışır.
SENDİKANIN GÖREV VE YETKİLERİ : Madde 5. Sendika, Kanun ve diğer mevzuattan doğan hak ve yetkilerini kullanmaktan başka ; a. üyeleri adına üyesi olduğu konfederasyonla birlikte toplu gÖrüşmeyi sonuçlandırmaya taraf olmak. b. Genel olarak kamu personelinin hak ve Ödevleri, çalışma şartları, yükümlülükleri, iş güvenlikleri ile sağlık şartlarının geliştirilmesi konularında anlaşmaya varılan mutabakat metinlerinin uygulanmasını izlemek üzere idari kurullara üyeleri arasından temsilciler gÖndermek. c. Kurum idari kuralları, yüksek idari kurul ve kamu işveren kurulunda üyesi olduğu konfederasyon ile birlikte sendikayı temsilen katılacak temsilciyi belirlemek ve toplantılara katılım sağlamak. d. Toplu gÖrüşme uyuşmazlıklarında üyesi olduğu konfederasyonla birlikte uzlaştırma kuruluna başvurarak, gÖrüş ve Öneriler sunmak, talepte bulunmak. e. Devlet personel mevzuatında kamu gÖrevlilerinin temsilini ÖngÖren çeşitli kurullara temsilci gÖndermek. f. Verimlilik araştırmaları yapmak, sonuçlarla ilgili raporlar düzenlemek, Önerilerde bulunmak ve iş verenlerle bu konularda ortak çalışmalar yapmak. g. üyelerin mesleki yeterliliklerinin artırılmasına, sorunlarının çÖzülmesi ile sendikal faaliyetlerinin geliştirilmesine yÖnelik kurs, seminer ve sosyal amaçlı toplantılar düzenlemek. h. üyelerin ortak ekonomik ve sosyal hak ve menfaatleri ile personel hukukunu ilgilendiren konularda ilgili kurumlara ve yetkili makamlara sunulmak üzere çalışmalar yapmak, yaptırmak ve Öneriler getirmek. i. üyelerin idare ile ilgili doğacak ihtilaflarında ortak hak ve menfaatlerinin izlenmesinde veya hukuki yardım gerekliliğinin ortaya çıkması durumunda üyelerini veya mirasçılarını, her düzeyde ve derecedeki yÖnetim ve yargı organları Önünde temsil etmek veya ettirmek, dava açmak ve bu nedenle açılan davalarda taraf olmak. j. üyeleri ve ailelerinin yararlanması için hizmet amacıyla, eğitim ve sağlık tesisleri, dinlenme yerleri, spor alanları ile benzeri yerler ile kitaplık, kreş, yuva ve huzur evleri, yardımlaşma sandıkları kurmak ve yÖnetmek ile herhangi bir bağışta bulunmamak kaydıyla üyeleri için kooperatif kurulmasına yardım etmek ve nakit mevcudunun % 10’undan (yüzde onundan) fazla olmamak kaydıyla bu kooperatiflere kredi vermek. k. Yangın, su baskını, deprem gibi tabii afetlerin vukuunda, gerektiğinde üyelik şartı aranmaksızın nakit mevcudunun % 10’unu (yüzde onunu) geçmemek kaydıyla afete uğrayan bÖlgelerde konut, sağlık ve eğitim tesisleri yapmak ve bu amaçla kamu kurum ve kuruluşlarıha ayni ve nakdi yardımda bulunmak. l. Amaç ve gÖrevlerinin gerektirdiği her nevi mülkü edinmek. m. Yurt içi ve yurdışı sendikal üst kuruluşlara üye olmak veya üyelikten ayrılmak, üyesi bulunduğu uluslararası teşekküllere delege, temsilci veya temsilcilerini Türkiye’ye davet etmek. n. Sendikanın kurulu bulunduğu hizmet koluna giren iş yerlerinde çalışan kamu gÖrevlilerini sendika çatısı altında teşkilatlandırmaya çalışmak. o. Kitaplık ve basımevi kurup işletmek, kitap, dergi, bülten, broşür, gazete vb. yayınlar çıkarmak. SENDİKA üYELİĞİNİN KAZANILMASI-üYELİKTEN çEKİLME üYELİĞİN SONA ERMESİ ASKIYA ALINMASI VE üYELİKTEN çIKARMA : SENDİKAYA üYE OLABİLECEKLER : Madde 6. Sendikaya “Büro, Bankacılık ve Sigortacılık” hizmet kolu kapsamına giren kamu kurum ve kuruluşlarında çalışan adaylık ve deneme süresini tamamlamış memur ve diğer kamu gÖrevlileri üye olabilirler. üYELİĞİN KAZANILMASI : Madde 7. üye olmak isteyip gerekli şartları taşıyan kamu gÖrevlisi, üye başvuru formundan üç suret olarak doldurup imzalayarak sendikaya veya sendika şubesine başvurur. üyelik, başvurunun sendika yetkili organınca kabulü ile kazanılır. üyelik başvurusu sendika tarafından en geç otuz gün içinde reddedilmediği takdirde üyelik istemi kabul edilmiş sayılır. Haklı bir sebep gÖsterilmeden üyeliği kabul edilmeyen kamu gÖrevlisinin bu kararın kendisine tebliğinden itibaren otuz gün içinde iş davalarına bakmakla gÖrevli mahalli mahkemede dava açma hakkı vardır. Sendika, üyeliği kabul edilen kamu gÖrevlisinin başvuru belgesinin bir Örneğini üyenin kendisine verir, bir Örneği sendikada kalır, bir Örneğini üyelik Ödentisine esas olmak ve dosyasında saklanmak üzere işverene gÖnderir. üyeliği kabul edilen kamu gÖrevlisi, sendika tüzüğü ile genel kurullarca kabul edilen yÖnetmeliklerde gÖsterilen hususlara uygun hareket etmeyi kabul eder. üYELİKTEN çEKİLME : Madde 8. Her üye üyelikten serbestçe çekilebilir. üyelikten çekilme, çekilmek isteyen kamu gÖrevlisi tarafından, üç nüsha olarak doldurulup imzalanan üyelikten çekilme bildiriminin kurumuna verilmesi ile gerçekleşir. Kurum gÖrevlisi, kayıt numarası ile tarih verilen çekilme bildiriminin bir suretini derhal üyeye vermek zorundadır. Kamu işvereni, bildirimin bir Örneğini onbeş gün içinde sendikaya gÖnderir. çekilme, kamu işverenine başvurma tarihinden başlayarak otuz gün sonra geçerli olur. çekilenin bu süre içinde başka bir sendikaya üye olması halinde yeni sendikaya üyeliği, bu sürenin bitim tarihinde kazanılır. üYELİĞİN SONA ERMESİ : Madde 9. Sendika üyeliği, a. Sendika üyeliğinden çekilmesi, b. Sendika üyeliğinden çıkarılması, c. Emekli olması, memuriyetten istifa etmesi ve gÖrevine son verilmesi sebebiyle kamu gÖrevinden ayrılması, d. Farklı bir hizmet koluna atanması veya gÖrev değişikliği sebebiyle üye olamayacaklar kapsamına girmeleri ... . durumunda. üyelikleri sona erer. üyeliği sona erenlerin varsa sendika şubesi ve sendika organlarındaki gÖrevleri de sona erer. Ancak emekliye ayrılanların sendika şubesi, sendika organlarındaki gÖrevleri seçildikleri dÖnemin sonuna kadar devam eder. üYELİĞİN DEVAMI VE ASKIYA ALINMASI : Madde 10. a. ücretsiz izinli olarak askere alınan üyelerin bu üyeliği bu gÖrev sona erinceye kadar askıya alınır, b. ücretsiz izin alan üyenin izin bitinceye kadar üyeliği askıya alınır, c. Sendika faaliyet alanı içinde kalmak kaydıyla başka bir kuruma geçmek sendika üyeliğini etkilemez, d. Sendika ve şube yÖnetim kurullarında gÖrevli olmaları sebebiyle kanun gereğince kurumlarından ücretsiz izinli sayılanların üyelik sıfatları üyelik aidatı Ödemek kaydıyla devam eder. üYELİKTEN çIKARILMA : Madde 11. üyenin sendikadan çıkarılma kararı genel kurulca alınır. çıkarma kararı çıkarılana ve işverene yazıyla bildirilir. çıkarma kararına karşı üye, bildirim tarihinden itibaren onbeş gün içinde gÖrevli mahkeme itiraz edebilir. üyelik, çıkarılma kararı kesinleşinceye kadar sürer. Genel kurul kararı ile aşağıdaki usuller izlenerek on ikinci maddede sayılı fiilleri işleyen üyeler ihraç edilir. a. Genel YÖnetim Kurulu, Genel Denetleme Kurulu, Genel Disiplin Kurulu üyeleri hakkında, Genel Disiplin Kurulu veya Genel Denetleme Kurulunun teklifi ve Genel YÖnetim Kurulunun Önermesiyle Genel Kurulca ihraca karar verilir, b. Şube yÖnetim, denetim ve disiplin kurulu üyeleri hakkında (Şube Disiplin Kurulunun teklifi) Genel Disiplin Kurulunun onayı üzerine Genel Kurulca ihraç kararı verilir. üYELİKTEN çIKARILMAYI GEREKTİREN HALLER : Madde 12. a. Sendikanın amaç ve ilkelerine aykırı davranışta bulunmak, b. Sendikanın Ana tüzüğüne ve bunlara dayanılarak çıkarılan yÖnetmelik ve yetkili organlarının kararlarına aykırı davranışta bulunmak, c. Sendikanın amaçlarına ulaşmasına veya gelişmesine engel olacak eylem veya çalışmalarda bulunmak, d. Aynı hizmet kolunda başka bir sendikaya üye olmak, gÖrev almak ve kurucu olmak veya bu sendikaları desteklemek, e. Sendikayı kişisel çıkarları için kullanmak, f. Sendika merkez ve şube ve şube yÖneticileri hakkında asılsız ihbar, şikayet ve bunları tahkir edici beyanlarda bulunmak, g. Sendika sırlarını açığa vurmak veya sendikanın geleceğini tehlikeye düşürecek eylem ve çalışmalarda bulunmak. SENDİKA ORGANLARI VE GÖREVLERİ : Madde 13. Sendikanın Genel Merkez organları: A - Zorunlu Organlar ; 1 - Sendika Genel Kurulu, 2 - Sendika YÖnetim Kurulu, 3 - Sendika Denetleme Kurulu, 4 - Sendika Disiplin Kurulu, B - İstişari Organlar; 1 - Başkanlar Kurulu, 2 - Onur Kurulu, 3 - AR-GE Kurulu, 4 - Kadınlar Komisyonu, 5 - Engelli çalışanlar Komisyonu, 6 - İl, İlçe ve Belde Temsilcilikleri, Sendika zorunlu organları gÖrev, yetki ve sorumluluklarını devretmemek ve sendika genel kurulunca gÖrevleri de belirtilerek yeni organlar kurabilir. İstişari organlara yÖnetim kurulunun gÖrevleri devredilemez. SENDİKA GENEL KURULUNUN OLUŞMASI : Madde 14. Sendikanın genel kurulu, sendikanın en yüksek ve yetkili organıdır. Sendika genel kurulu delegelerden oluşur. Genel kurul tüzük hükümlerine gÖre şube genel kurullarından gizli oy, açık sayım ve dÖküm esasına uyularak seçilen 200 (iki yüz) delegenin şubelere dağılımı aşağıda belirtilen esaslara gÖre yapılır. Genel Kurul seçilen (200) iki yüz delege ile sen
GENEL HüKüMLER
Madde 1. Sendikanın Adı: “BüRO MEMURLARI SENDİKASI” dır. Kısa Adı : “Büro Memur-Sen” dir.
SENDİKANIN GENEL MERKEZİ VE ADRESİ :
Madde 2. Strazburg Cad. No : 44/ 8 Sıhhıye /Ankara’dır. Genel Merkezin başka bir İl’e nakline Genel Kurul, İl içinde adres değişikliğine ilgili mercilere bilgi vermek şartıyla Merkez YÖnetim Kurulu yetkilidir. Sendikanın aynı şehir hudutları içinde başka bir adrese nakli ana tüzükte değişiklik yapılmasını gerektirmez.
SENDİKANIN FAALİYET ALANI :
Madde 3. Sendika, Kamu GÖrevlileri Sendikaları Kanununun 1 Nolu hizmet kolunda kurulmuştur. Büro, Bankacılık ve Sigortacılık Hizmetleri Kolu kapsamına giren kamu kurum ve kuruluşları ve bu işyerlerinin eklentilerinde Türkiye çapında faaliyet gÖsterir.
SENDİKANIN AMACI :
Madde 4. Sendika, devletin ülkesi ve milleti ile bÖlünmez bütünlüğünün korunması ve yaşatılması doğrultusunda demokratik ve laik ilkelerden sapmadan Milli-Manevi değerlere bağlı ve saygılı, demokrasinin korunup yerleşmesine sosyal adaletin gerçekleşmesine ve çağdaş uygarlık düzeyine ulaşmasına hizmet etmeyi, Devlet-Millet bütünleşmesini temin etmek suretiyle toplum ve çalışma barışını tesis etmeyi, kamu yÖnetiminde etkin ve verimli çalışmanın sağlanması için çÖzüm Önerileri geliştirmeye, hür sendikacılık ilkeleri içerisinde üyelerin sosyal adalet ve sosyal güvenliğe kavuşturulması çerçevesinde ; üyelerin ortak ekonomik, sosyal, mesleki hak ve menfaatlerini koruma ve geliştirme amacını taşır. Bu amacın gerçekleştirilmesi için ; a. üyelerine yaptıkları işe uygun, insanlık haysiyetine yaraşır adil bir ücret, daha iyi çalışma şartları, yükümlülükleri iş güvenliği daha yüksek mesleki saygınlık kazandırmaya ve grevli toplu sÖzleşmeli sendika hakkı elde etmeye çalışır. b. üyelerin ve aile bireylerinin beden ve ruh sağlığını koruyacak ve gelişmeler sağlayacak tedbirleri alır. c. üyelerin geleceğe güvenle bakmalarını sağlayacak sosyal güvenlik sisteminin geliştirilmesi ve üyelerin bunlardan eksiksiz yararlanabilmesi için gayret eder. d. üyelerin mesleklerinde daha iyi ilerlemesi, gelişmesi ve dolayısıyla gÖrülen hizmetin kalitesinin de yükseltilmesi için sosyal, kültürel, ekonomik ve teknik eğitim çalışmalarına Önem verir. e. üyelerinin adil ve tarafsız bir atanma, yer değiştirme ve mesleğinde ilerleme hakkından yaralanabilmelerini sağlamaya ve kamudaki atamaların liyakat ve kariyer sistemine gÖre uygulanmasına çalışır. f. Milli geliri artırmak ve artan milli gelirden üyelerinin adil bir şekilde pay almasını mümkün kılmak üzere çaba serfeder. g. Dil, din, ırk, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, din ve mezhep farkı gÖzetmeksizin çalışmanın toplum hayatındaki rolünü ve değerini müdrik ve bu konudaki haklarına ve gÖrevlerine vakıf bir üye topluluğu meydana getirmek için çalışır.
SENDİKANIN GÖREV VE YETKİLERİ : Madde 5. Sendika, Kanun ve diğer mevzuattan doğan hak ve yetkilerini kullanmaktan başka ; a. üyeleri adına üyesi olduğu konfederasyonla birlikte toplu gÖrüşmeyi sonuçlandırmaya taraf olmak. b. Genel olarak kamu personelinin hak ve Ödevleri, çalışma şartları, yükümlülükleri, iş güvenlikleri ile sağlık şartlarının geliştirilmesi konularında anlaşmaya varılan mutabakat metinlerinin uygulanmasını izlemek üzere idari kurullara üyeleri arasından temsilciler gÖndermek. c. Kurum idari kuralları, yüksek idari kurul ve kamu işveren kurulunda üyesi olduğu konfederasyon ile birlikte sendikayı temsilen katılacak temsilciyi belirlemek ve toplantılara katılım sağlamak. d. Toplu gÖrüşme uyuşmazlıklarında üyesi olduğu konfederasyonla birlikte uzlaştırma kuruluna başvurarak, gÖrüş ve Öneriler sunmak, talepte bulunmak. e. Devlet personel mevzuatında kamu gÖrevlilerinin temsilini ÖngÖren çeşitli kurullara temsilci gÖndermek. f. Verimlilik araştırmaları yapmak, sonuçlarla ilgili raporlar düzenlemek, Önerilerde bulunmak ve iş verenlerle bu konularda ortak çalışmalar yapmak. g. üyelerin mesleki yeterliliklerinin artırılmasına, sorunlarının çÖzülmesi ile sendikal faaliyetlerinin geliştirilmesine yÖnelik kurs, seminer ve sosyal amaçlı toplantılar düzenlemek. h. üyelerin ortak ekonomik ve sosyal hak ve menfaatleri ile personel hukukunu ilgilendiren konularda ilgili kurumlara ve yetkili makamlara sunulmak üzere çalışmalar yapmak, yaptırmak ve Öneriler getirmek. i. üyelerin idare ile ilgili doğacak ihtilaflarında ortak hak ve menfaatlerinin izlenmesinde veya hukuki yardım gerekliliğinin ortaya çıkması durumunda üyelerini veya mirasçılarını, her düzeyde ve derecedeki yÖnetim ve yargı organları Önünde temsil etmek veya ettirmek, dava açmak ve bu nedenle açılan davalarda taraf olmak. j. üyeleri ve ailelerinin yararlanması için hizmet amacıyla, eğitim ve sağlık tesisleri, dinlenme yerleri, spor alanları ile benzeri yerler ile kitaplık, kreş, yuva ve huzur evleri, yardımlaşma sandıkları kurmak ve yÖnetmek ile herhangi bir bağışta bulunmamak kaydıyla üyeleri için kooperatif kurulmasına yardım etmek ve nakit mevcudunun % 10’undan (yüzde onundan) fazla olmamak kaydıyla bu kooperatiflere kredi vermek. k. Yangın, su baskını, deprem gibi tabii afetlerin vukuunda, gerektiğinde üyelik şartı aranmaksızın nakit mevcudunun % 10’unu (yüzde onunu) geçmemek kaydıyla afete uğrayan bÖlgelerde konut, sağlık ve eğitim tesisleri yapmak ve bu amaçla kamu kurum ve kuruluşlarıha ayni ve nakdi yardımda bulunmak. l. Amaç ve gÖrevlerinin gerektirdiği her nevi mülkü edinmek. m. Yurt içi ve yurdışı sendikal üst kuruluşlara üye olmak veya üyelikten ayrılmak, üyesi bulunduğu uluslararası teşekküllere delege, temsilci veya temsilcilerini Türkiye’ye davet etmek. n. Sendikanın kurulu bulunduğu hizmet koluna giren iş yerlerinde çalışan kamu gÖrevlilerini sendika çatısı altında teşkilatlandırmaya çalışmak. o. Kitaplık ve basımevi kurup işletmek, kitap, dergi, bülten, broşür, gazete vb. yayınlar çıkarmak. SENDİKA üYELİĞİNİN KAZANILMASI-üYELİKTEN çEKİLME üYELİĞİN SONA ERMESİ ASKIYA ALINMASI VE üYELİKTEN çIKARMA : SENDİKAYA üYE OLABİLECEKLER : Madde 6. Sendikaya “Büro, Bankacılık ve Sigortacılık” hizmet kolu kapsamına giren kamu kurum ve kuruluşlarında çalışan adaylık ve deneme süresini tamamlamış memur ve diğer kamu gÖrevlileri üye olabilirler. üYELİĞİN KAZANILMASI : Madde 7. üye olmak isteyip gerekli şartları taşıyan kamu gÖrevlisi, üye başvuru formundan üç suret olarak doldurup imzalayarak sendikaya veya sendika şubesine başvurur. üyelik, başvurunun sendika yetkili organınca kabulü ile kazanılır. üyelik başvurusu sendika tarafından en geç otuz gün içinde reddedilmediği takdirde üyelik istemi kabul edilmiş sayılır. Haklı bir sebep gÖsterilmeden üyeliği kabul edilmeyen kamu gÖrevlisinin bu kararın kendisine tebliğinden itibaren otuz gün içinde iş davalarına bakmakla gÖrevli mahalli mahkemede dava açma hakkı vardır. Sendika, üyeliği kabul edilen kamu gÖrevlisinin başvuru belgesinin bir Örneğini üyenin kendisine verir, bir Örneği sendikada kalır, bir Örneğini üyelik Ödentisine esas olmak ve dosyasında saklanmak üzere işverene gÖnderir. üyeliği kabul edilen kamu gÖrevlisi, sendika tüzüğü ile genel kurullarca kabul edilen yÖnetmeliklerde gÖsterilen hususlara uygun hareket etmeyi kabul eder. üYELİKTEN çEKİLME : Madde 8. Her üye üyelikten serbestçe çekilebilir. üyelikten çekilme, çekilmek isteyen kamu gÖrevlisi tarafından, üç nüsha olarak doldurulup imzalanan üyelikten çekilme bildiriminin kurumuna verilmesi ile gerçekleşir. Kurum gÖrevlisi, kayıt numarası ile tarih verilen çekilme bildiriminin bir suretini derhal üyeye vermek zorundadır. Kamu işvereni, bildirimin bir Örneğini onbeş gün içinde sendikaya gÖnderir. çekilme, kamu işverenine başvurma tarihinden başlayarak otuz gün sonra geçerli olur. çekilenin bu süre içinde başka bir sendikaya üye olması halinde yeni sendikaya üyeliği, bu sürenin bitim tarihinde kazanılır. üYELİĞİN SONA ERMESİ : Madde 9. Sendika üyeliği, a. Sendika üyeliğinden çekilmesi, b. Sendika üyeliğinden çıkarılması, c. Emekli olması, memuriyetten istifa etmesi ve gÖrevine son verilmesi sebebiyle kamu gÖrevinden ayrılması, d. Farklı bir hizmet koluna atanması veya gÖrev değişikliği sebebiyle üye olamayacaklar kapsamına girmeleri ... . durumunda. üyelikleri sona erer. üyeliği sona erenlerin varsa sendika şubesi ve sendika organlarındaki gÖrevleri de sona erer. Ancak emekliye ayrılanların sendika şubesi, sendika organlarındaki gÖrevleri seçildikleri dÖnemin sonuna kadar devam eder. üYELİĞİN DEVAMI VE ASKIYA ALINMASI : Madde 10. a. ücretsiz izinli olarak askere alınan üyelerin bu üyeliği bu gÖrev sona erinceye kadar askıya alınır, b. ücretsiz izin alan üyenin izin bitinceye kadar üyeliği askıya alınır, c. Sendika faaliyet alanı içinde kalmak kaydıyla başka bir kuruma geçmek sendika üyeliğini etkilemez, d. Sendika ve şube yÖnetim kurullarında gÖrevli olmaları sebebiyle kanun gereğince kurumlarından ücretsiz izinli sayılanların üyelik sıfatları üyelik aidatı Ödemek kaydıyla devam eder. üYELİKTEN çIKARILMA : Madde 11. üyenin sendikadan çıkarılma kararı genel kurulca alınır. çıkarma kararı çıkarılana ve işverene yazıyla bildirilir. çıkarma kararına karşı üye, bildirim tarihinden itibaren onbeş gün içinde gÖrevli mahkeme itiraz edebilir. üyelik, çıkarılma kararı kesinleşinceye kadar sürer. Genel kurul kararı ile aşağıdaki usuller izlenerek on ikinci maddede sayılı fiilleri işleyen üyeler ihraç edilir. a. Genel YÖnetim Kurulu, Genel Denetleme Kurulu, Genel Disiplin Kurulu üyeleri hakkında, Genel Disiplin Kurulu veya Genel Denetleme Kurulunun teklifi ve Genel YÖnetim Kurulunun Önermesiyle Genel Kurulca ihraca karar verilir, b. Şube yÖnetim, denetim ve disiplin kurulu üyeleri hakkında (Şube Disiplin Kurulunun teklifi) Genel Disiplin Kurulunun onayı üzerine Genel Kurulca ihraç kararı verilir. üYELİKTEN çIKARILMAYI GEREKTİREN HALLER : Madde 12. a. Sendikanın amaç ve ilkelerine aykırı davranışta bulunmak, b. Sendikanın Ana tüzüğüne ve bunlara dayanılarak çıkarılan yÖnetmelik ve yetkili organlarının kararlarına aykırı davranışta bulunmak, c. Sendikanın amaçlarına ulaşmasına veya gelişmesine engel olacak eylem veya çalışmalarda bulunmak, d. Aynı hizmet kolunda başka bir sendikaya üye olmak, gÖrev almak ve kurucu olmak veya bu sendikaları desteklemek, e. Sendikayı kişisel çıkarları için kullanmak, f. Sendika merkez ve şube ve şube yÖneticileri hakkında asılsız ihbar, şikayet ve bunları tahkir edici beyanlarda bulunmak, g. Sendika sırlarını açığa vurmak veya sendikanın geleceğini tehlikeye düşürecek eylem ve çalışmalarda bulunmak. SENDİKA ORGANLARI VE GÖREVLERİ : Madde 13. Sendikanın Genel Merkez organları: A - Zorunlu Organlar ; 1 - Sendika Genel Kurulu, 2 - Sendika YÖnetim Kurulu, 3 - Sendika Denetleme Kurulu, 4 - Sendika Disiplin Kurulu, B - İstişari Organlar; 1 - Başkanlar Kurulu, 2 - Onur Kurulu, 3 - AR-GE Kurulu, 4 - Kadınlar Komisyonu, 5 - Engelli çalışanlar Komisyonu, 6 - İl, İlçe ve Belde Temsilcilikleri, Sendika zorunlu organları gÖrev, yetki ve sorumluluklarını devretmemek ve sendika genel kurulunca gÖrevleri de belirtilerek yeni organlar kurabilir. İstişari organlara yÖnetim kurulunun gÖrevleri devredilemez. SENDİKA GENEL KURULUNUN OLUŞMASI : Madde 14. Sendikanın genel kurulu, sendikanın en yüksek ve yetkili organıdır. Sendika genel kurulu delegelerden oluşur. Genel kurul tüzük hükümlerine gÖre şube genel kurullarından gizli oy, açık sayım ve dÖküm esasına uyularak seçilen 200 (iki yüz) delegenin şubelere dağılımı aşağıda belirtilen esaslara gÖre yapılır. Genel Kurul seçilen (200) iki yüz delege ile sen