İŞKUR KİK TOPLANTISI YAPILDI
Toplantıya Büro Memur-Sen Genel Başkan Yardımcısı Mustafa Kahraman, Ankara 10 No'lu Şube Başkanı Yücel Bakar ve kurum temsilcileri katıldı.
İŞKUR bünyesinde çalışan kamu görevlilerinin özlük, mali ve sosyal hakları ile çalışma şartlarına ilişkin talepler kamu işveren heyetine iletildi.
Toplantı bitiminde masaya taşınan talep ve sorunlar imza altına alındı.
İŞKUR KİK TOPLANTISINDA GÜNDEME GETİRİLEN BAŞLICA KONULAR
1- İş ve meslek danışmanı sertifikası almış kurum personeli İMD kadrosuna atanması ve İMD kadrolarına atanıp eş durumu mazeretine dayalı naklen atamalar aile bütünlüğünün korunması açısından yapılmalı, eş ve sağlık sebebine dayalı nakillerin önü de açılmasını,
2- İş Kurumu Genel Müdürlüğünde düzenli aralıklarla görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavının açılması,
3- Kurum içinde 10-12 yılı dolduran personellere Genel Müdürlükçe boş tutulan 4/1-3/1 dereceler hakkaniyet ölçülerinde sırayla verilerek personel onure edilmesi,
4- Şeflerin Ek Ödeme Oranlarının arttırılması,
5- 666 Sayılı KHK ile kaldırılan ve yılda iki defa ödenen ikramiyenin brüt asgari ücret tutarında yeniden ödenmesinin sağlanmasını,
6- İş ve meslek danışmanı sertifikalarının 5 yılda bir yenilenmesi ile ilgili uygulamaya son verilerek, mesleki yeterlilik sertifikasına sahip personelin sertifikaları süresiz hale getirilmeli veya belge yenileme ve belge basım ücreti kurum tarafından karşılanması,
7- Türkiye İş Kurumunda görev yapan ve uzman yardımcısı veya uzman olarak atanma şartlarını taşıyan personellerin taşrada “İl İstihdam Uzman yardımcısı ve Uzmanı” merkezde “ İstihdam Uzman Yardımcısı ve Uzmanı” unvanıyla istihdam edilmeleri için gerekli kanuni düzenleme yapılması,
8- İş ve meslek danışmanlarının ek göstergeleri 3600’e çıkarılmalı iş ve meslek danışmanları “Kariyer Meslek” gurubuna alınması,
9- Türkiye iş Kurumunda çalışan personelin performans değerlendirme sürecine son verilmesi,
10- İş ve Meslek danışmanları arasında aynı görev ve yetkiye sahip, aynı unvanda, aynı iş ve işlemlerden sorumlu sadece şube müdürlerinin emri ile ya da kendilerine yakın çalışanların yararlandığı “Sürekli Koordinatörlük” adı altında verilen yetki ve görevlerin kaldırılması ve “Dönüşümlü Koordinatörlük” sistemine geçilmesi,
11- İstanbul İl Müdürlüğü uhdesinde mevcut yemekhanenin gerek ekipman, gerekse personel ve fiziki şartlarının yetersizliği kalmaktadır. Yemekhane hizmetlerinden yararlanamayan personele yemek hizmetlerinden faydalandırılması yönünde gerekli çalışmaların yapılması, ayrıca taşra illerinde yemekhane ekipmanlarının hazır olmasına rağmen aşçı ve temizlik personeli eksikliği nedeniyle yaşanan mağduriyetinde sonlandırılması,
12- İl Müdürlükleri ve bağlı şubelerde taşra teşkilatlarında dış göreve giden ve işyeri ziyaretlerinde bulunan iş ve meslek danışmanları ve kurs denetçileri ile kurum adına iş ve işlemlerden dolayı görevlendirilen personele ulaşım ve yemek imkanı tanınmalı yetersizlikler karşısında ücretleri ödenmesi,
13- Kurum içi atama bekleyen İMD sertifikası olan engelli, şehit ve gazi yakınları, sosyal hizmetler çıkışlı personellerin boş İMD kadrolarına atanmalarında öncelik tanınması,
14- Kurumda 8 yıl hizmetini tamamlayan personele 1 kademe verilmesi yönünde emsal mahkeme kararları ve kazanılmış davaların olduğu da dikkate alınarak, 8 yıl hizmetini tamamlamış personelin “Sözleşmeli Çalışma” süreleri de göz önünde bulundurulmak sureti ile 1 kademe verilmesi yönünde gerekli çalışmanın başlatılması,
15- Kurum tarafından yürütülen aktif İşgücü hizmetleri kapsamındaki kurs ve programları denetlemek üzere oluşturulan il istihdam ve mesleki eğitim denetim kurullarının denetmenlerinin yanı sıra, İl Müdürlüğü makamının yetkilendirdiği ve bu denetimlere katılan İl Müdürlüğü kurs denetçilerinin denetim ücretlerinde iyileştirme yapılması,
16- Resmi ve dini tatil günlerinin yıllık izin günlerine denk gelmesi durumunda, yıllık izne denk gelen günlerin yıllık izinden düşülmemesi gerekmektedir.
17- Kurum çalışanları için önemli bir gider kalemi olan giyim kuşam kapsamında, tüm personele giyim yardımı ödemesinin nakdi olarak ödenmesi ve bu ödemenin de piyasa koşullarına göre hesaplanarak ödenmesi,
18- Deprem bölgesinden tayin olmak isteyen tüm personelin taleplerinin karşılanması, beraberinde oluşacak personel açığının ivedi olarak yapılacak yeni personel alımıyla karşılanmasını,
19- Genel Müdürlüğümüzde olduğu gibi taşrada da servis hizmeti sunulması, servis hizmeti sunulamıyor ise yol ücreti olarak personele ödenmesi,
20- Muhasebe yetkililerine saymanlık kadrosu verilmesi,
21- Sistem sorumlusu adı altında yapılan teknik işlemlerde işi icra eden personele ek ücret ödenmesi,
22- Birçok ilde devam etmekte olan hizmet binası, yemek ve servis sorununun çözülmesi,
23- İşsizlik sigortası işlemlerinde hatalı işlemden kaynaklanan zararın fondan karşılanması,
24- Taşrada sistem sorumlusu ve muhasebe yetkililerine teknik kadro verilmesi veya özlük haklarının iyileştirilmesi,