Genel Başkan Yusuf Yazgan, Bakan Yardımcısı Dr. Nureddin Nebati’yi Ziyaret Etti
Pandemi döneminde kamuda yapılması gerekenler, Hazine ve Maliye Bakanlığı çalışanlarının beklentilerinin öncelikli olarak görüşüldüğü ziyarette çeşitli başlıklarda istişarelerde bulunuldu. Genel Başkan Yazgan, koronavirüs pandemi sürecinde görevlerini eksiksiz yerine getiren kamu görevlilerinin çalışma ortamlarında sağlık tedbirlerin en üst seviyede tutulması gerektiğini ve kamu görevlilerine maddi anlamda iyileştirmelerin yapılması gerektiğini söyledi. Büro Memur-Sen’in faaliyetleri hakkında bilgiler aktaran Genel Başkan Yusuf Yazgan “Türkiye’nin daha yaşanabilir bir ülke olması için çalışıyoruz. Sivil toplum örgütleri Türkiye’nin temel taşlarından biridir. Sivil toplum kuruluşları vatandaşın gözü kulağı ve sesidir. Toplumun sesini duyurabilmesi için vazgeçilmez unsurdur. Sendika olarak sadece düşüncelerimizi ifade etmiyoruz. Aynı zamanda sorunlara çözüm üretiyor, kamu görevlisi çalışma arkadaşlarımızın daha kaliteli bir yaşam sürmesini, ülkemizin bölgesinde ve dünyada söz sahibi olacak bir konuma getirmeye gayret gösteriyoruz” dedi.
Ziyaretten duyduğu memnuniyeti dile getiren Hazine ve Maliye Bakan Yardımcısı Nureddin Nebati, sorunlarının çözümü ve taleplerinin karşılanması adına gerekenin yapılacağını söyledi ve Büro Memur-Sen yönetimine sendikal faaliyetlerinde başarılar diledi.
Hazine ve Maliye Bakan Yardımcısı Dr. Nureddin Nebati’ye hizmet kolumuzdaki sorunlara yönelik aktardığımız taleplerimiz;
1- Hazine ve Maliye Bakanlığımızca Defterdarlık ve Gelir Uzmanlığı sınavının yapılması için tarih açıklanmış ancak pandeminin artması nedeniyle belirtilen sınavlar ileri bir tarihe ertelenmiştir. Sayın Cumhurbaşkanımızın 11.01.2021 tarihindeki açıklamalarının da dikkate alınarak sınav tarihinin yeniden ilan edilmesinin uygun olacağı sendikamızca değerlendirilmektedir.
2- Defterdarlık ve Gelir Uzmanlığı için Kurum içi yapılacak olan alımlarda 1500 olan sayının kurumun ihtiyaçlarının da göz önüne alınarak 2500’e çıkarılmasını talep ediyoruz.
3- Pandemi süreci içerisinde Vergi Daireleri yoğun çalışmış ve borç yapılandırma ile ilgili Kanunun Resmî Gazete’ de yayımlanarak yürürlüğe girmesiyle birlikte bu yoğunluk daha da artmıştır. 17 Kasım 2020 itibari ile başlamış olan yapılandırma iş ve işlemlerinde, başvurular 31.01.2020 tarihinde sona erecektir. Bu süreçte yapılandırmanın devam etmesi nedeniyle Gelir İdaresine bağlı kurumlardaki kamu görevlilerimiz yoğun bir mesai yürütmektedir. Sonrasında da bu iş ve işlemlerin yürütülmesi nedeniyle yoğunluğun da devam edeceği tespit edilmiştir. Bu nedenle Gelir İdaresinde bağlı birimlerimizde ki çalışanlarımız için 1 yıl boyunca 100 saat üzerinden 5 katı şeklinde uygulanacak fazla mesai ücreti verilmesinin uygun olacağı sendikamızca değerlendirilmektedir.
4- Sosyal refah devletinin gereğini yaparak fedakârca ve özverili çalışmalarından dolayı tüm kamu görevlilerine bir maaş tutarında “Pandemi İkramiyesi” ödemesi yapılmalıdır.
5- Ücret gelirlerinden alınan gelir vergisi oranları yeniden düzenlenmelidir. Gelir vergisi kaynaklı maaş azalmalarının telafisi sağlanmalı, gelir vergisinin %15’i aşan kısmı kamu görevlilerinin görev yaptığı kurum tarafından karşılanmalıdır. Kamu görevlilerinin gelir vergisi %15’e sabitlenmelidir. Kamu görevlilerinin gelir vergisi kesintilerinin %15’e sabitlenmesi barınma, yiyecek, eğitim, sağlık ve diğer harcama kalemlerinde artış yapacak, dolaylı vergi ödemesiyle yine telafi edilecek ve bu ödemelerle söz konusu kamu maliyesine daha fazla vergi ödenecektir.