_
15 Ağustos tarihi itibarıyla gönderilen yazıda, yapılan değişikliklerin uygulanmasına yönelik açıklamalara yer verildi. Gelir İdaresi Başkanlığı’nın gönderdiği yazının detaylı açıklaması şu şekilde:
Gelir İdaresi Başkanlığına Bağlı Defterdarlıkların Kuruluş İşlemleri Hk.
161 sayılı CB. Kararnamesi ile;
1- Gelir İdaresi Başkanlığının taşra teşkilatı her ilde doğrudan merkeze bağlı defterdarlıklardan, Bakanlığın taşra teşkilatı; Gelir İdaresi Başkanlığı taşra teşkilatı amiri olan defterdara bağlı muhasebat ve muhakemat birimlerinden oluşturulmuştur.
2- Gelir İdaresi Başkanlığına bağlı defterdarlıklar 1/9/2024 tarihinde faaliyetine başlayacak,
3- Gelir İdaresi Başkanlığına bağlı defterdarlıkların organizasyon şemaları bilahare belirlenecek,
4- Taşınmaz tespitleri kurulan komisyonlarca yapılacak,
5- 81 il defterdarlıklarında kullanılan taşıtların tespitinin yapılarak Gelir İdaresi Başkanlığına bildirilecek,
6- Defterdar yardımcıları gelir idaresi grup müdürü kadrolarına atanacak,
7- Kadroları iptal edilen personel müdürü ve müdür yardımcılarının bağlı defterdarlar tarafından görevlendirmeleri yapılacak,
8- Koruma ve güvenlik görevlisi, şoför, programcı, çözümleyici, mühendis, tekniker, teknisyen, daire tabibi, çocuk gelişimcisi, hemşire, sağlık teknikeri, teknisyen yardımcısı, hizmetli, aşçı, kaloriferci, bekçi ve dağıtıcı unvanlarındaki personelin, 1/9/2024 tarihinden itibaren l ay içinde bulundukları ilde atama işlemleri tamamlanacak,
9- 4/B ve 4/D’ye tabi personel aynı yer defterdarlıkta görevlendirilecek,
10- Bakanlığın taşra teşkilatı kadrolarında bulunan personelin özlük iş ve işlemleri Personel Genel Müdürlüğü tarafından görevlendirilecek,
11- Mali ve sosyal haklara ilişkin işlemler Defterdarlıklar tarafından görevlendirilecek,
12- Mülga personel müdürlüklerinde görevli olanlardan defterdarlarca uygun görülenler defterdarlıklardaki ilgili müdürlük bünyesinde görevlendirilecek,
13- 1/9/2024 tarihi itibarıyla kapatılacak Büyük Mükellefler Vergi Dairesi Başkanlığı kadrolarında bulunan gelir idaresi grup müdürü, vergi dairesi müdürü, müdür, vergi dairesi müdür yardımcısı, müdür yardımcısı ve avukatların atamaları, Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından, diğer unvanların atamaları İstanbul Defterdarlığı tarafından bu Defterdarlığa yapılacak,
14- Mülga personel müdürlükleri arşivinde muhafaza edilen dosyalar Gelir İdaresi Başkanlığına bağlı defterdarlıkların personel birimine devredilecek ve bunlarla ilgili her türlü iş ve işlemler bu birim tarafından yerine getirilmeye devam edilecek,
15- Gelir İdaresi Başkanlığı kadrolarında bulunan personele verilen "Uyarma", "Kınama" ve "Aylıktan Kesme" cezalarına yapılan itirazlar ile "Kademe İlerlemesinin Durdurulması" cezası önerilerine ilişkin oluşturulan dosyalar, Gelir İdaresi Başkanlığı Merkez Teşkilatı Disiplin Kurulunda değerlendirilmek üzere Gelir İdaresi Başkanlığı gönderilecek,
16- Bakanlık taşra teşkilatında görev yapan personele verilen "Uyarma", "Kınama" ve "Aylıktan Kesme" cezalarına yapılan itirazlar ile "Kademe İlerlemesinin Durdurulması" cezası önerilerine ilişkin oluşturulan dosyalar görev yapılan yer İl Disiplin Kuruluna gönderilmeye devam edilecek,
17- Güvenlik soruşturması ve arşiv araştırması sonucunda, elde edilen olumsuz sonuçlar Gelir idaresi Başkanlığına intikal ettirilecek,
18- Bakanlık kadrolarında bulunan personele ilişkin 7315 sayılı Güvenlik Soruşturması ve Arşiv Araştırması Kanununa ilişkin iş ve işlemler Personel Genel Müdürlüğü tarafından yerine getirilecek,
19- Gelir İdaresi Başkanlığınca ödenek gönderme belgesi ile verilen harcama yetkisi çerçevesinde defterdarın en üst yönetici olduğu durumlarda, defterdarlıkça yapılacak ödemelere ilişkin harcama yetkisi defterdarca kısmen veya tamamen grup müdürlerine veya müdürlere devredilebilecek,
20- Doğrudan vergi dairesi müdürlüklerine ödenek gönderilmesi halinde bu ödenekler için harcama yetkilisinin ilgili vergi dairesi müdürü olacak,
21- Başkanlık taşra teşkilatı birimleri tarafından takip edilmekte olan dava dosyaları ile icra takiplerine ilişkin iş ve işlemler Başkanlık taşra teşkilatı birimleri tarafından takip edilecek,
22- Vergi dairesi başkanlıklarının taraf olduğu davalarda taraf isminin kayıtlarda değiştirilmesi sağlanacak,
23- Defterdarlık arabuluculuk komisyonları, 2.000.000 TL'ye kadar olan dava şartı kapsamında arabuluculuk sürecini anlaşmayla sonuçlandırmak hususunda yetkili olacak,
24- Ancak, 2.000.000 TL'yi aşan miktarlarda, o uyuşmazlığa münhasır olmak üzere ivedilikle ilgili merkez teşkilatından alınacak Olurla mevcut komisyon yetkilendirilecek,
25- Gelir İdaresi Başkanlığına bağlı defterdarlık birimlerince kullanılacak her türlü basılı formların, mevcutları bitinceye kadar bu belgelerdeki «vergi Dairesi Başkanlığı" ifadesi okunacak şekilde çizilmek suretiyle kullanılmasına devam edilecek,
26- Kullanılan resmi mühürlerin yenileri yaptırılıp gönderilinceye kadar eskileri kullanılmaya devam edilecek,
27- Mülga olacak defterdarlık birimlerinin her türlü taşınırları, araç, gereç, malzemeleri, demirbaşları, yazılı ve elektronik ortamdaki her türlü kayıtları ve dokümanları bu birimlerce kullanılmaya devam edilecek,
28- Mülga olacak defterdarlık birimlerinde kullanılan ve Bakanlığın ilgili birimlerince işletilen bilgisayar yazılım, donanım ve işletim sistemleri, Bakanlığın ilgili birimlerince işletilmeye devam edilecek,
29- Mülga defterdarlıklara ait söz konusu borç, alacak, hak ve yükümlülüklere ilişkin işlemler Gelir İdaresi Başkanlığına bağlı defterdarlıklarca yerine getirilecek,
30- Gelir İdaresi Başkanlığına bağlı defterdarlıkların faaliyete geçirileceği 1/9/2024 tarihine kadar Bakanlığa bağlı defterdarlıklar ile Gelir İdaresi Başkanlığına bağlı vergi dairesi başkanlıklarının tüm yetki ve sorumlulukları devam edecektir.