Cumhurbaşkanlığı, Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığından YHS'nin Kaldırılmasını Talep ettik
İlgili kurumlara gönderilen yazıda “Kamu kurum ve kuruluşlarında çeşitli unvanlarda (teknisyen yardımcısı, hizmetli, aşçı, kaloriferci, dağıtıcı, terzi, berber, garson, bahçıvan, matbaacı vb.) görev yapan ve sayıları 110.000’i bulan Yardımcı Hizmetler Sınıfındaki kamu görevlileri, bulundukları hizmet sınıfından kaynaklı mağduriyet yaşamakta ve hizmet sınıflarının değiştirilmesi suretiyle bu mağduriyetlerinin giderilmesini beklemektedirler. 2005 yılında imzalanan Toplu Görüşme Mutabakat Metninde; “Yardımcı Hizmetler Sınıfında çalışanların öğrenim durumlarına göre diğer hizmet sınıflarına bir defaya mahsus olmak üzere sınavsız atanmalarının sağlanması” için çalışma yapılacağı kararının yer alması, Yardımcı Hizmetler Sınıfındaki kamu görevlilerinin sınıf değişikliğine ilişkin beklentilerini daha da artırmıştır. Yardımcı Hizmetler Sınıfındaki kamu görevlileri, kadro unvanlarına ilişkin görevlerin sınırının unvan bazında net olarak belirlenmemiş olmasından dolayı sorunlar yaşamaktadır. Unvanlarına ilişkin görev tanımlarının belirgin olmaması, bu kişilere kurumlarda pek çok işin gördürülebileceği personel olarak bakılmasına neden olmaktadır. Bu kamu görevlileri görevde yükselme sorunu da yaşamaktadır. Bu sınıftaki kamu görevlilerinin görevde yükselme sınavına tabii olmaması yükselmelerinin önündeki bir engeldir” denildi.
Yazılı başvuruda “Aynı zamanda 657 sayılı Devlet Memurları Kanununda tesis edilen sınıflar arasında sadece Yardımcı Hizmetler Sınıfına dâhil kamu görevlileri için ek gösterge belirlenmemiştir. Ek gösterge belirlenirken bu hizmet sınıfına dâhil personelin kapsam dışı tutulması Yardımcı Hizmetler Sınıfındaki kamu görevlilerinin aylık ücretleri ve emeklilik haklarının (emekli aylığı ve emekli ikramiyesi) diğer memurlara göre daha düşük seviyede kalmasına neden olmaktadır. Bu ise Yardımcı Hizmetler Sınıfındaki kamu görevlilerinin hem çalışırken hem de emeklilikte maddi kayıplar yaşamalarına sebep olmaktadır. Ayrıca aynı statüde görev yapan mübaşirlerin 05.02.2019 tarihindeki Cumhurbaşkanı Kararı ve 06 Şubat 2019 tarih ve 30678 sayılı Resmî Gazete yayımı ile Genel İdari Hizmetler Sınıfı’na geçişleri sağlanmıştır. Kamuda çalışan tüm Yardımcı Personel Sınıfı çalışanlarımız da temsilde adalet ile birlikte Anayasamızın 49 uncu maddesinin “Devlet, çalışanların hayat seviyesini yükseltmek, çalışma hayatını geliştirmek için çalışanları korumak, çalışmayı desteklemek ve çalışma barışını sağlamak için gerekli tedbirleri alır.” hükmünün yerine getirilerek aynı hakkın verilmesini istemektedirler. Sendikamızca Yardımcı Hizmetler Sınıfının tümden kaldırılması ve bu sınıfta çeşitli unvanlarda görev yapan personelden; Mesleki ve teknik öğrenime sahip olanların “Teknik Hizmetler Sınıfına”, Mesleki ve teknik öğrenime sahip olmayanların ise “Genel İdare Hizmetleri Sınıfına” geçirilmesiyle, bu hizmet sınıfının varlığından kaynaklı sorunların ortadan kalkacağı ve verimliliği arttıracağı değerlendirilmektedir.
657 sayılı Devlet Memurları Kanununa eklenecek geçici bir madde ile atıl durumda olan ve hâlihazırda memurun tanımı ile uyuşmayan Yardımcı Hizmetler Sınıfının tümden kaldırılarak bu sınıfta bulunan personelin öğrenimlerine uygun hizmet sınıflarında değerlendirilmesi için düzenleme yapılması hususunda, gereğinin yapılması” talep edildi.