Büro Memur-Sen, TÜİK’e Personele Seyahat Kartı Verilmesi Talebi ile Resmi Yazı Gönderdi
Genel Yetkili Sendika Büro Memur-Sen, TÜİK’e resmi yazı gönderdi. Gönderilen resmi yazıda Büro Memur-Sen tarafından 5. Dönem Toplu Sözleşmede kazanılmış haklardan olan TÜİK’de çalışan kamu görevlilerine fotoğraflı seyahat kartı hakkı uygulamasının ivedilikle hayata geçirilmesi talep edildi.
5. Dönem Toplu Sözleşmede yer alan hüküm kapsamında TÜİK merkez ve taşrada görev yapan personellere ilgili madde kapsamında seyahat kartının verilmesi gerektiğinin belirtildiği yazıda, “25.08.2021 tarihinde Resmi Gazetede yayımlanan 2022 ve 2023 yıllarında uygulanacak olan 6. Dönem Toplu Sözleşme hükümlerinde de 5. Dönem Toplu Sözleşmede olduğu gibi anlaşmaya varılmış ve söz konusu seyahat kartı uygulaması değişikliğe uğramadan aynı madde hizmet kolunda yerini almıştır. Kamu İşveren Heyeti ile Kamu Görevlileri Sendikaları Heyeti arasında imzalan Toplu Sözleşme Hükümleri, kural olarak kanun gibi geçerli ve tarafları bağlayıcı niteliktedir. Anayasal ve kanuni temeli olan toplu sözleşme hükümleri uyulması zorunlu olan hükümler niteliğindedir. Bu sebeple Türkiye İstatistik Kurumu merkez ve taşra teşkilatında görev yapan tüm personellere seyahat kartı uygulamasının ivedilikle yapılması gerekir.” ifadelerine yer verildi.