Büro Memur-Sen Taleplerini, Gençlik ve Spor Bakanı Kasapoğlu’na İletti
Büro Memur-Sen Genel Başkanı Yusuf Yazgan, Genel Başkan Yardımcıları Hüseyin Yüksel, Abdullah Koyuncu, Halil Küçükdevlet, Gençlik ve Spor Bakanı Dr. Mehmet Muharrem Kasapoğlu’nu ziyaret ederek bakanlığa bağlı merkez ve taşra teşkilatında çalışan kamu görevlilerinin mali, sosyal ve özlük haklarının geliştirilmesi konularındaki taleplerini ilettiler.
Gençlik ve Spor Bakanlığı, merkez ve taşra teşkilatına bağlı kurumlarda çalışan personelin taleplerin görüşüldüğü toplantıda Yazgan, kamu görevlilerinin COVİD-19 sürecinde gösterdiği özverili çalışmaların karşılığının verilmesi gerektiğini vurguladı. Kamuda hizmetin aksamaması için kamu çalışanlarının beklentilerinin yerine getirilmesi gerektiğini söyleyen Yusuf Yazgan, iletilen taleplerin, çalışma hayatında yaşanan aksaklıkların çözümüne dair katkı sağlayacağını ifade etti.
Talep ve sorunları dinleyen Gençlik ve Spor Bakanı Mehmet Muharrem Kasapoğlu kamu çalışanlarının en iyi şartlara sahip olmasını kendilerinin de istediklerini belirterek Genel yetkili sendika Büro Memur-Senin taleplerinin karşılanması adına gerekli çalışmaların yapılacağını vurguladı. Büro Memur-Sen’in çalışma hayatında önemli bir paydaş olduğunu ifade eden Bakan Kasapoğlu ziyaretten duyduğu memnuniyeti dile getirerek Büro Memur-Sen heyetine çalışmalarında başarılar diledi.
Gençlik ve Spor Bakanı Dr. Mehmet Muharrem Kasapoğlu’na İletilen talepler;
- Müsabaka Görevlendirme Ücretleri
31.8.2001 tarihli ve 24509 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 23.7.2001 tarihli ve 2001/2863 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Gençlik ve Spor Hizmetleri Uygulamasında Görevlendirileceklere Ödenecek Ücretlerle İlgili Esaslar çerçevesinde Gençlik ve Spor Bakanlığı kadrolarında fiilen görev yapan personele ödenecek ücretlerin iki kat artırımlı ödenmesi,
- Antrenör ve Sportif Eğitim Uzmanları
Antrenör ve sportif eğitim uzmanı kadrosunda görevli personelin özel hizmet tazminatlarının 30 puan artırımlı ödenmesi,
Sözleşmeli antrenör ve sportif eğitim uzmanlarının sözleşme ücretlerinin yüzde 15 artırımlı ödenmesi, Antrenörlerin Çalışma Usul ve Esasları Yönergesinin 19 uncu maddesi kapsamında antrenörlere yapılan kıyafet yardımının, 10.000 gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı tutarında her yılın Eylül ayında Gençlik ve Spor İl Müdürlükleri tarafından nakdi olarak ödenmesi,
- Araştırmacı Maaşları
638 sayılı KHK’nin geçici 13 üncü maddesi ile 6360 sayılı Kanun kapsamında araştırmacı kadrosuna atananların 375 sayılı KHK’nin geçici 11 inci maddesinin son fıkrası hükmünden yararlanması,
- Yurt Ücretlerinde İndirim
Gençlik ve Spor Bakanlığı kadro ve pozisyonlarında görev yapan personelin yükseköğrenim gören çocuklarının yurt hizmetlerinden yüzde 50 indirimli faydalandırılması,
Kurum çalışanlarının yükseköğrenim gören çocukları için kuruma bağlı yurtlarda %1 kontenjan ayrılması.
- Yurt Yönetim Personelinin Kadro Derece Durumu
Kurumda çalışan Yönetim Memurları çalışma açısından idari işlemler ve Öğrenci barınma işlemleri ile direkt olarak ilgilenen G.İ.H. sınıfı olarak bilinen unvansız bir kadroda çalıştığını, Yönetim Memurlarının Kadro yönünden 5. dereceye kadar yükseldiğini, G.İ.H. sınıfında çalışan gerektiğinde Psikolog, Sosyal çalışmacı, Hemşire, rehberlik ve danışmanlık görevini özverileriyle yapmaya çalışan Yurt Yönetim Memurlarının (1-4 dereceye) yükseltilmesi ile ilgili düzenleme yapılması gerektiğini,
Bakanlar Kurulu kararı ile Yönetim Memurlarının bir kısmının 5. Dereceden 4. Dereceye yükseltildiği, 21.11.2014 tarihli Resmi Gazetede yayınlanmış olup, Kurumumuzda çalışan Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni kadrolarına 3. Derece verildiği ancak; Yönetim Memurlarına 4. Derece verildiği görülmektedir. Kurumda idari işlem ve Öğrenci barınma işlemlerinde direkt olarak ilgilenen Yönetim Memurlarının mağduriyetlerinin giderilmesi açısından en azından 3. Derecenin de verilerek yan ödeme katsayısının ve İş güçlüğü zammının Veri Hazırlama Kontrol işletmeni Kadrosuna eşitlenmesinin sağlanması ve en az 750 yapılmasının gerektiğini.
- Yönetim Memuru Kadrosunun Ünvanlı Kadro Haline Getirilmesi
Yurt Yönetim Memurlarının Yükselme ve emeklilik durumunda eşitsizliğe neden olmasından dolayı “Yönetim Memuru” kadrosunun unvanlı kadro haline getirilmesinin gerektiğini, Örnek: Hemşire, Teknisyen, Kütüphaneci, Sosyal Çalışmacı, Uzman İmam-Hatip, Öğretmen kadrosu gibi unvanlı kadro verilmesini. Kurumumuzda bu kadroda çalışan personellerin öğrenci işleri veya yurt yönetimiyle direkt olarak bağlantısı olmadığı halde hem derece yönünden hem de yükselme açısından istedikleri kadro ve unvan verildiğini, Yurt yönetimiyle ve öğrenci işleriyle direkt olarak 24 saat hizmet veren geleceğin Hakim, Doktor, Mühendis ve Ülkenin yönetim kadrosunu oluşturacak kadrolarda yer alacak öncü bir nesil yetişmesinde elinden gelen gayret ve çabalarını esirgemeyen fedakara ne çalışan Yurt Yönetim Memurlarının unvanlı kadro haline dönüştürülmemesi büyük sıkıntı oluşturmakta olup, personelin çalışma şevki kırılmaktadır. Üstelik Yönetim memurlarının tamamına yakını üniversite mezunu olup büyük oranda yüksek lisans ve doktora eğitimine devam eden yönetim memurları da bulunmaktadır. Böyle elit bir kadronun derece vb. sosyal haklardan mahrum edilmesi kabul edilemez.
Gençlik ve Spor Bakanlığı kapsamında torba yasa ile iptal edilen Kredi Yurtlar Kurumu Bölge Müdürlüklerinin kapatılması, Bölge Müdürü, Bölge Müdür Yardımcısı ve Yurt Müdürlerinin, havuza alınarak Unvan kadrolarının Araştırma görevlisi olarak değiştirilmesi sebebiyle Yurt Müdürlüklerinde büyük sıkıntılar yaşanacağı aşikar olup; yurtlarda sıkıntıların giderilmesi için; Kredi yurtlar kurumu, boş olan İl Müdürü, Yurt müdürü kadrolarına Başka kurumdan atama yapılmasının engellenmesi, Görevini layıkıyla yapan Mevcut Bölge Müdürü, Bölge Müdür Yardımcıları ve Yurt müdürlerinden veya kurumda yetişmiş liyakatli personellerimizden seçilerek Yurt-Kur İl Müdürlüğü veya Yurt Müdürlüğüne atanmalarının sağlanmasını, Boş olan İl müdürlüğü ve Yurt Müdürlüğü kadrolarına da kurumdan yetişmiş işini layıkıyla yapan müdür Yardımcıları ve Yurt Yönetim memurlarından atanma yapılması gerektiğini.
- Koruma Güvenlik Görevlilerine Kadro Derece Verilmesi
Kurumumuzda G.İ.H. sınıfında çalışan Koruma Güvenlik görevlilerinin 5. Dereceye kadar yükseldiğini, bazı Kurumlarda örneğin Üniversitelerde görev yapan üniversite mezunu Koruma Güvenlik görevlilerinin 3. Dereceye kadar yükselebildikleri KYK da bu kadroda çalışan durumları uygun olan personellere de Derece verilmesi gerektiğini. Vardiyalı çalışmaları sebebiyle servisten yaralanamadıkları için ulaşım gideri adı altında bir ödeme yapılması
- Üniversite Mezunlarının Yönetim Memurluğuna Atanması
Kurumumuzda Üniversite mezunu olup Şoför, Koruma ve Güvenlik, Santral Memuru, vs. kadrolarında bulunan personellere de Yönetim Memurluğu kadrosu verilmesi gerektiğini.
- Koruma ve Güvenlik Görevlileri, Bekçi ve Hizmetli Kadrosunda Çalışan Personellerin Santral Memurluğuna Atanması
Kurumumuzda çalışan Üniversite mezunu olmayan Koruma ve Güvenlik Görevlileri, Bekçi ve Hizmetli kadrosunda çalışan personellerin istekleri doğrultusunda Santral Memuru olarak kadrolarının değiştirilmesi gerektiğini.
- Teknik Lise veya Teknik Meslek Yüksek Okulu Mezunlarının Kurumda ihtiyaç duyulan Teknik Kadrolara Atanması
Kurumumuzda çalışan Teknik Lise veya Teknik Meslek Yüksek Okulu Mezunlarının Yeni açılacak İl Müdürlüklerine veya Yurt Müdürlüklerine Teknisyen veya Tekniker olarak atamalarının yapılması gerekmektedir.
- Fazla Çalışma Nöbet Ücretlerinin Düzenlenmesi
Müdürlüğümüzde müdür yardımcısı ve yönetim memuru/yönetim personeli olarak çalışan personellerin tutmuş oldukları nöbetlerden dolayı almış oldukları ücretler son düzenlemede aşağıdaki gibi olduğunu;
1 Nöbet ücreti (24 saat) =Hafta içi = 1,63 TL x 6,5 = 10,60 TL (Brüt)
1 Nöbet ücreti (24 saat) =Hafta sonu= 1,63 TL x 15,5= 25,27TL (Brüt) verilmektedir
Müdür yardımcıları ve yönetim memuru/yönetim personeli 24 saat nöbet tutmalarına ve talimatlarda da bu işi nöbet olarak belirtilmesine rağmen diğer kurumlardaki nöbet hizmetleri gibi ücretlendirme yapılmayıp normal mesai sonrasında fazla çalışma yapmış gibi fazla çalışma ücreti ödenmektedir. Büyük sorumluluk içinde gece hizmeti yürütmekte olan yönetim memurları büyük ölçüde mağdur edilmiştir,
Bazı kurum ve kuruluşlara yürürlükteki Fazla çalıma saat ücretinin (1,63 TL) beş katı esas alınarak fazla çalışma ücreti ödeneceği ile ilgili Bakanlar Kurulu kararı 07.11.2014 tarih ve 29168 sayılı Resmi Gazetede yayınlanmıştır.
24 saat gece hizmeti yapan kurumumuz personelinin de bu örnekte olduğu gibi Fazla çalışma ücretinin (1.54 TL) beş katı esas alınarak ödeme yapılması gerektiğini.
Normal mesai günlerinde günde 8 saat çalışıp, haftada en az 1 defada 24 saat nöbet tutan
Yönetim Memurlarının mağduriyetlerinin giderilmesi için;
Fazla mesai ücretinin diğer kurumlara verilen hakların yönetim memurlarına da verilmesi veya
Öğretmenlere verilen ek ders ücretlerine benzer bir ek ödemeye dönüşmesi için toplu sözleşmeye madde olarak eklenmesi gerektiğini, Sağlık personellerinde olduğu gib yıpranma payının verilmesi artık kronik bir zaruret ve ihtiyaç haline gelmiştir.
Çünkü görevin verdiği sorumluluk ve stres Yönetim memurunun hastalanmasına ve psikolojisinin bozulmasına neden olmaktadır.
- Koruma ve Güvenlik Görevlisi ve Santral Memurlarına Fazla Çalışma Ücreti Ödenmesi
Kumumuzda çalışan kadrolu Koruma ve Güvenlik Görevlisi ve Santral Memurlarına Resmi Tatillerde çalıştıkları günler için, Fazla çalışma ücreti ödenmesi gerektiği.
- KYK’da Görev Yapan Şeflerin Yaşadıkları Sorunlar
“Şef unvanı ile görev yapan çalışanlar, Memurlar, vatandaşlar ve üst düzey yöneticiler arasında bir köprü vazifesi görmektedir. Böylesine önemli bir görevi icra eden şeflerimize yapılan haksızlıklar biran önce düzeltilmelidir. Şef unvanlı kadrolarda görev yapan personel verimli iş üretimi noktasında en önemli sorumluluk mevkiinde olan idarecilerdir.
İmza yetkisi olan, iş yükü ve riski son derece yüksek olan ve sayıları 32 bini bulan şeflerimiz ne yazık ki emeklerinin karşılığını alamamakta ve ciddi bir mağduriyet yaşamaktadırlar.
Kamuda “eşit işe, eşit ücret” uygulaması iddiasıyla çıkarılan 666 sayılı KHK ile şef kadrosunda çalışanlar bir kez daha haksızlığa uğramış, şeflerin ek ödemeleri çok az oranda ve özel hizmet tazminatları ise artırılmamıştır. Bu adaletsiz uygulamalar neticesinde, 32 bini aşkın şef kadrosunda çalışan memurlar kaderleriyle baş başa bırakılmıştır.
Şeflerimize yapılan bu adaletsizliğin biran önce düzeltilmesini, aynı işi yapan şefler arasında Özel Hizmet Tazminatından kaynaklı unutulan bu fark için yeni bir düzenleme yapılmasını talep ediyoruz.
* Kamuda çalışan memurların çocuk yardımlarının okul seviyesine göre makul bir ücret ödenmesi. Her Şeyini örnek almaya çalıştığımız Avrupa birliği ülkelerinde okuyan çocuklara kendine yetecek ailesine yük olmayacak şekilde yardım yapıldığı;
* Daha önce yılda bir kez verilen İki asgari ücret tutarında ikramiyelerimizin tekrar ödenmesinin sağlanması; Bütçe gelirleri dışındaki gelirlerin % 16 (yüzde on altı) tutarında KYK çalışanlarına verilen ek ödemenin hayata geçirilmesi ve emekli olunca emekli göstergelerinde bununda hesaplanmasının sağlanması.
* Yükseköğrenim gençliğine hitap eden kurum çalışanlarının motive ve daha bir özveriyle hizmet etmelerinin önü açılmış olacaktır.