BÜRO MEMUR-SEN, İÇİŞLERİ BAKANLIĞI ÇALIŞTAYINDA GÖRÜŞÜLEN SORUN VE TALEPLERİ RAPOR HALİNE GETİRDİ
Büro Memur-Sen hizmet kolundaki kurumlarda çalışan personelin sorunlarını çözüme kavuşturmak için çalışmalarını sürdürüyor. Çalışanların sorunları ve çözüm önerilerine yönelik çalıştaytaylar düzenleyen Büro Memur-Sen, Türkiye İstatistik Kurumu, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, Adalet Bakanlığı ve Sosyal Güvenlik Kurumu çalıştaylarının ardından İçişleri Bakanlığı çalıştayını da tamamladı. Büro Memur-Sen, İçişleri Bakanlığı çalıştayı sonrasında çalışanların sorunlarını ve taleplerini ilgili makamlara iletilmek üzere rapor haline getirdi.
Çalıştayla ilgili Büro Memur-Senin yaptığı açıklamada "Sendikamız Genel Yetkili Sendika olmanın bilinciyle bünyesinde bulunan kurumların sorunlarını ve çözüm önerilerinin dile getirildiği çalıştayları sırasıyla başarılı bir şekilde gerçekleştirmektedir. Sendikamız Türkiye İstatistik Kurumu, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, Adalet Bakanlığı ve Sosyal Güvenlik Kurumu çalıştaylarından sonra İçişleri Bakanlığı çalıştayını da tamamladı. Türkiyenin her yerinde devletimiz için çok önemli hizmetleri yürüten ve hatta devletin vitrini konumunda bulunan İçişleri Bakanlığı çalışanlarının sorunları ve çözüm önerileri tespit edilmiştir. Belirlenen bu sorunlar sendikamızın AR-GE komisyonu tarafından incelenerek yasal düzenlemeleri gerektiren konuları, toplu sözleşme masasında gündeme gelecek sorunları, kurum idari kurulunda gündeme gelecek sorunları ve hukuki anlamda dava açılacak konuları tanzim ederek çözümü noktasında yol haritamızı belirleyecektir. 2012 yılında İçişleri Bakanlığında sendikamıza ilk defa yetkiyi veren yaklaşık 7000 üyemize bizlere göstermiş olduğu teveccühten dolayı teşekkür ediyor, bizlere verdikleri bu desteği boşa çıkarmamak adına sorunların çözümüne var gücümüzle gayret sarf edeceğimizi bir kez daha belirtmek istiyoruz" denildi.
RAPORA WORLD BELGESİ OLARAK ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ
İÇİŞLERİ BAKANLIĞI ÇALIŞANLARININ SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
I - MALİ HAKLAR İLE İLGİLİ TALEPLER
1. Yılın ikinci yarısında gelir vergisi matrahının düşük olması nedeniyle çalışanlar %20lik vergi dilimine takılmakta ve verilen maaş artışı kaybolup gitmektedir. Bu nedenle gelir vergisi matrahında mağduriyeti giderecek yeni bir düzenleme yapılması
2. Çalışan personel emekli olduğunda ücretleri hemen hemen yarıya düşmektedir. Bu mağduriyetin giderilmesi için maaşlarla birlikte ödenen Ek ödemelerin maaşlara direkt yansıtılması
3. 31.12.2012 tarihinde sona erdirilen mesai uygulamasının devam ettirilmesi için yoğun bir şekilde çaba sarf edilmesi 666 sayılı KHK ile kaldırılan mesailerin gerçek anlamda mesaiye kalarak çalışan herkese ödenmesi
4. Bakanlık bünyesinde şef kadrosunda çalışan personel maaşlarının artırılması
5. Unvanlar arası Ücret eşitsizliğiniz giderilmesi, (Şef-Müdür arası, VHKİ-Şef Arası gibi)
6. Ulaşım ve Giyecek yardımının çalışanların tamamına verilmesi
7. Aile, çocuk, giyecek, ulaşım ve yemek yardımının günün koşullarına göre yeniden belirlenmesi
8. İçişleri Bakanlığı merkez ve taşra teşkilatlarında kurulu kazandan yemek yiyemeyen veya tayin bedeli alamayan personele yemek ücretinin maaş ile birlikte ödenmesi
9. Servis imkânından faydalanamayan İçişleri Bakanlığı personeline ulaşım ödeneği verilmesi
10. Askere giden personelin ailesine (Eşine, bekâr ise Anne-baba-kardeşine) ayni ve nakdi yardım yapılması
11. Evlenen memura evlenme yardımı yapılması
12. Senelik iznini kullanamayan personele 2 yılın sonunda kullanamadığı izin ücretlerinin ödenmesi
13. Emekli olan personele eş yardımının ödenmesi, yine emekli olan personele çocuk yardımının da çocukları evlenene kadar devam etmesi
14. Yıllardır eriyen emekli ikramiyesinin günün koşullarına göre arttırılması
II - ÖZLÜK HAKLARI İLE İLGİLİ TALEPLER
1. Unvanlar içi ek göstergelerin adil ve emsallerine uygun bir şekilde yeniden belirlenmesi
2. Teşkilatta çalışan memur, şef ve müdürlerin özel hizmet tazminatlarının diğer kurumlar göz önüne alınarak adaletli bir şekilde yeniden belirlenmesi
3. 4/C kapsamında çalışan personele kadro verilmesi ve özlük haklarında gerekli iyileştirmelerin ivedilikle yapılması
4. Yardımcı Hizmetler Kadrosunda çalışan personele yan ödeme katsayısının arttırılması ve ek gösterge verilmesi
5. Senelik izin işlemlerinde işçilerde olduğu gibi sadece iş günlerinin hesaplanması
6. Devlet Memurlarının izinlerinin 4/Clileri de kapsayacak şekilde aday memurlar dahil ilk 5 yıl için 20 gün, 5 yıldan sonra 30 gün olarak uygulanması
7. Kamu ve Özel Sektörde geçen sigortalı hizmet sürelerinin tamamının kazanılmış hak aylığında değerlendirilmesi
8. 666 Sayılı KHK ile farklı kurumlarda aynı kadroda çalışanların ek ödemeleri eşitlenmiş, ancak aynı kadroda farklı kurumlarda çalışanların özel hizmet tazminat oranları farklılık gösterdiğinden maaşlar eşitlenmemiştir. Bu konuda gerekli çalışmaların yapılması
9. Şefler birçok kadronun amiri iken ve hiyerarşik yapılanmada Şube Müdüründen sonra gelmesine rağmen sınavsız atanabileceği belirtilen kadrolardan daha düşük maaş almaktadır. Yöneticilik kademesinin ilk basamağını teşkil eden Şeflerin özel hizmet ve ek ödeme tazminatının astı olan unvanların üzerine çıkarılması
10. Nüfus sayısı baz alınarak, ilçelere verilen şef kadrolarının Şube müdürlüğü olarak yeniden düzenlenmesi, mevcut şeflerin kriter belirlenerek atamaların bir sefere mahsus olarak sınavsız yapılması
11. İçişleri Bakanlığı bünyesinde kurulan ve kurulacak olan İl Müdürlüğü, Şube Müdürlüğü kadrolarına kesinlikle kurum içerisinden atama yapılması,
12. Merkez ve Taşra teşkilatındaki Müdürlüklere, Müdür yardımcılığı kadrosu verilmesi, yeterliliği bulunan şeflerin bu kadrolara bir sefere mahsus kriter belirlenerek sınavsız olarak atanması.
13. Kadrosu teknik olup idari işlerde çalışan ve dört yıllık fakülte mezunu olan teknisyen, tekniker ve mühendislerin şeflik ve müdürlük kadroları sınavlarına girmesinin sağlanması
14. İhdas edilen içişleri uzmanlığı kadroları için Gelir İdaresi Başkanlığında olduğu gibi Kurum içi özel sınav açılarak bu sınava Bakanlık merkez ve taşra personelinin de katılabilmesini sağlayacak düzenlemenin yapılması
15. Milli Eğitim Müdürlerinin, Müftülerin, İlçe hastane müdür yardımcılarının ve Malmüdürlerinin ek göstergesi 3000 iken Valilik İl Müdürleri, Kaymakamlıklarda İlçe İdare Kurulunda Kaymakamdan sonra ikinci üye olan Yazı İşleri Müdürlerinin ve İlçe Nüfus Müdürlerinin ek göstergesi 2200dür. Müdür kadrolarının ek göstergelerindeki adaletsizliğin giderilerek Merkez ve taşrada bulunan müdürlerin ek göstergelerinin 3000 e çıkartılması
16. 666 sayılı KHK ile İl Nüfus Müdürlerine verilen % 170 olan ek ödemenin % 180 çıkarılarak diğer kurumların il müdürlerinin seviyesine getirilmesi; 666 sayılık KHKnin (II) sayılı cetvelinin 9.sırasında tüm bakanlıkların İl Müdürleri sayılmış, İçişleri bakanlığına yer verilmemiştir. (II) sayılı cetvelin 9. Sırasına İçişleri Bakanlığı İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü eklenmesi
17. Şube müdürlüğü pozisyonunda çalışan personelin ek gösterge ve tazminatlarının arttırılması, Valilik İl Müdürlerine sağlanan tüm özlük haklarından faydalanması
18. Eşi doğum yapan babaya 1 ay veya 45 gün doğum izni verilmesi
19. Bakanlık bünyesinde çalışan Mühendislerin iş tanımının yapılması
20. Engelli personelin özürlerine uygun işlerde çalıştırılması
21. Birçok valilik ve kaymakamlıklarda kaldırılan ancak bazı il ve ilçelerde hala devam eden nöbetçi memurluğu görevlendirmesinin kaldırılması
22. İl veya ilçe Bilgi İşlem Şube Müdürlük veya şefliklerindeki Programcı ve çözümleyici kadrolarının genel idare hizmetleri sınıfından Teknik idare hizmetleri sınıfına geçirilmesi
23. Mobbing tespiti halinde uygulamayı yapanların kesinlikle adli olarak cezalandırılmasının sağlanması konusunda hassas davranılması
III - SOSYAL HAKLAR İLE İLGİLİ TALEPLER
1. Görevi gereği toplu taşıma araçlarını kullanan İçişleri personelinin adliye personeli gibi bu taşıtlardan ücretsiz olarak yararlanması
2. Çalışan anne babaların çocuklarının ve kendilerinin mağdur olmaması için Kreş veya gündüz bakım evinin açılmasının sağlanması
3. Çocukları yüksek öğrenim gören personelin 4/Cli personelde dahil iki veya daha fazla yükseköğrenim gören çocuklarının Başbakanlık Bursundan faydalandırılması
4. Sendika şube yöneticilerinin sendikal izinlerinin kendi taleplerine göre değerlendirilmesi, kurum amirlerinin insiyatifine bırakılmaması
IV - GÖREVDE YÜKSELME SINAVI VE EĞİTİM İLE İLGİLİ TALEPLER
1. Taşra personelini gerekli bilgilerle donatacak ciddi bir eğitimin en az yılda bir defa il dışında bakanlık tarafından verilmesi
2. İçişleri Bakanlığında lisans, yüksek lisans ve doktora yapan personele diğer kurumlarda olduğu gibi eğitimleri sırasında idari izin tayin gibi kolaylıkların sağlanması
3. Görevde yükselme sınavının belirli bir standarda kavuşturulması,
a. Her sınav döneminde değiştirilen bir yönetmelik yerine sürekli ve kalıcı olabilecek bir yönetmelik hazırlanması,
b. Sınavlarda kurumda görev yapma sürelerinin düşürülmesi
c. Sınava giriş için yapılan ön eleme kriterlerinin yeniden düzenlenmesi
d. Görevde yükselme sınavlarında 3 katı aday sınırlandırılmasının kaldırılarak unvanlara yeterliliği sahip bütün adayların sınava alınması
e. Görevde yükselme sınavlarının en az iki ya da üç yılda bir yapılması
4. Bazı unvanlara yığılmanın önlenmesi açısından görevde yükselme sınavına başvuru sırasında başvurulan kadrolara müracaatların başvuru yapanlar tarafından görülmesi
5. Fırsat eşitliğini ortadan kaldıran takdir puanlarının görevde yükselme sınavındaki avantaj geçerliliğinin kaldırılması
6. Ön lisans mezunlarının da diğer kriterlerin tutması halinde, bir defaya mahsus olmak üzere görevde yükselme sınavına girmelerinin sağlanması, (sadece Müdürlük için)
V - DİĞER TALEPLER
1. Kamuda Kılık kıyafet yönetmeliğinin bir an önce yeniden düzenlenmesi
2. Çalışma ortamları kalabalık ve fiziki şartları yetersiz olan ofislere klima taktırılması
3. Taşra teşkilatlarında Arşiv, Muhasebe, taşınır mal yönetimi gibi iş ve işlemlerin uzman personelle yürütülmesinin sağlanması
4. İçişleri birimlerinin temizlik ve yardımcı hizmetlilerinin görevlerinin hizmet alımı yoluyla yapılması
5. Çalışma ortamlarının sağlıklı ve ferah olması, Radyasyon yayan bilgisayar ve serverlara filtreleme yapılması
Valilik Personelinin Talepleri
1. Özel Kalem Müdürlüğü dışında valilik, kaymakamlık ve vali yardımcılarına bağlı olarak çalışan memur ve şoförlere de fazla mesai ücreti ödenmesi
2. Bütçe kanunu K cetveli doğrultusunda Vali ile birlikte çalışanlara verilen ve ayda toplam 450 saati geçmeyen mesainin tüm çalışan ve mesaiye kalan personele verilecek şekilde düzenlemesi
3. 657 sayılı kanunda geçici maddede yazılmak şartı ile 01.01.2013 tarihinde fili olarak devlet memurluğu yapmak kaydı ile önlisans ve üstü eğitimi tamamlayanların bir defaya mahsus olmak şartı ile bir üst eğitimi görmüş sayılmaları, tüm özlük ve sosyal haklardan yararlanmaları,
4. Tüm ilçelere Şeflik kadrosu verilmesi,
5. Valilik ve Kaymakamlık birimleri Teşkilat ve Çalışma Yönetmeliğinde belirtilen birimlere şef kadrosunun tahsis edilmesi. Valilik ve Kaymakamlık Büroları Yönetmeliğinde yer verilen şefliklere kadro verilerek aktif hale getirilmesi
6. Dernekler Daire başkanlığı merkez ve taşra teşkilatının görev tanımının ve isminin sivil toplum kuruluşları kurumu olarak değiştirilmesi, Sendika ve odaların idari iş ve işlemlerinin bu birime bağlanması mevcut çalışan personelin en az önlisans ve üstü olmak şartı ile Sivil Toplum Kuruluşları Uzman yardımcılığı adıyla oluşturulacak kadrolara sınavla atanmasının sağlanması
7. Dernekler Dairesi Personelinden lokâl ve dernek denetimi yapanlara Denetim ve riskli işgüçlüğü tazminatının verilmesi
8. Dernekler Dairesi Personelinin görevde yükselme sınavının en fazla iki yılda bir defa yapılması ve bu sınava sadece kurum içi personelin katılması
Kaymakamlık Personelinin Talepleri
1. Kaymakamlık personelinin görev tanımlarının yapılması
2. Kaymakamlık Personelinin fazla çalışma ve mesailerinin ödenmesi
3. Kaymakamlık araçlarının kaskolarının yapılması
4. Kaymakamlıklara verilen şeflik kadrolarının doldurulması, tüm kaymakamlıklara şef kadrosu verilmesi
5. Bir kaymakam birden çok ilçeye vekâlet edebilmektedir. Bu nedenle bu ilçelere 2-3 gün gelememekte ve iş yoğunluğu oluşmaktadır. İş yoğunluğunun önüne geçilmesi için Kaymakamlık Yazı İşleri Müdürlerine eskiden olduğu gibi kaymakam vekili görevinin verilmesi
6. Kaymakamlık Yazı işleri Müdür yardımcısı Kadrosu tahsis edilerek, Şef kadrosundakilerden uygun kriterde bulunanların bir sefere mahsus bu kadroya atamalarının yapılması
7. Mevzuatta İlçelerde kuruluşu ve temsilcisi bulunmayan diğer bakanlıkların iş ve işlemleri de yazı işleri müdürlüğü tarafından yürütülür ibaresi yer almaktadır. İlçe yazı işleri müdürlüğünün görev tanımının kesin olarak yapılması
8. Kaymakamlıklarda Yardımcı personel, Kaloriferci, Teknik Personel gibi personellerin bulunmasında zorluk çekilmekte olup bu gibi personellerin ilçe kaymakamlıklarınca personel alınması ya da Hizmet alım yoluyla bu ihtiyaçların karşılanması
9. Kaymakamlıklarda yemek yiyemeyen personele yemek ücretinin ödenmesi
Nüfus Personelinin Talepleri
1. Uzmanlık kadrolarının verilmesi
2. Vatandaşla bire bir çalışan personele iş güçlüğü tazminatı verilmesi
3. Kimlik Paylaşım Sistemi, Nüfus Cüzdanı, İdari para cezaları, Kamu paylaşım sisteminden elde edilen ceza ve gelirlerin döner sermaye oluşturularak personele eşit olarak ödenmesi
4. Adres kayıt sistemi verilmesi sırasında fazla mesai ücreti verilen nüfus personelinin fazla mesai ücretinin damga vergisi kesilmeden ödenmeye devam edilmesi
5. Kimlik Kartı Projesinden dolayı yoğunluk yaşanan Nüfus Müdürlüklerinin fiziki ortamlarının genişletilip iyileştirilmesi
6. Nüfus müdürlüklerindeki arşivlerin modern arşivcilik anlayışı içerisinde yenilenmesi
7. Nüfus vatandaşlık işlerinde çalışan teknik, makine teçhizat, klima, bilgisayar gibi donanımın sağlanması
8. Nüfus Teşkilatında özellikle taşrada büyükşehir ve metropol ilçelerde personel eksikliğinin giderilmesi
9. Adliyelerde görülen Nüfus müdürlüğü davalarına savunma avukatı gibi gönderilen nüfus memuruna ek ücret verilmesi