ADALET PERSONELİNİN SORUNLARI KİK MASASINA TAŞINDI
Kararlı ve mücadeleci sendikacılık anlayışı ile Büro Hizmet Kolunda önemli kazanımlara imza atan Büro Memur-Sen, bu kez Adalet çalışanlarının hakları için masaya oturdu.
Adalet Bakanlığı Kurum İdari Kurulu (KİK) Toplantısı Genel Yetkili Sendika Büro Memur-Sen’in katılımı ile Adalet Bakanlığı merkez binasında gerçekleştirildi.
Adalet Bakanlığı Bakan Yardımcısı Yakup Moğul’un başkanlığında yapılan KİK toplantısına Büro Memur-Sen Genel Başkan Yardımcıları Abdullah Koyuncu, Mustafa Kahraman, Şube Başkanı Zekeriya Köftercioğlu ve kamu işveren heyeti temsilcileri katıldı.
Toplantıda Adalet çalışanlarının mali, özlük ve sosyal hakları ile ilgili talepler masaya yatırıldı... Beklentiler dile getirildi.
Toplantı bitiminde masaya taşınan talep ve sorunlar imza altına alındı.
ADALET BAKANLIĞI KİK TOPLANTISINDA MASAYA TAŞIDIĞIMIZ TALEPLER
1. Bakanlık merkez ve taşra teşkilatının koruma ve güvenlik hizmetleri, bu personelin nakil-tayin talepleri veya görevlendirilmeleri ile Bakanlık merkez ve taşra teşkilatı personelinin; Adliye Şefliği, Adliye Amirliği, Adliye Güvenlik Hizmetleri Şube Müdürlüğü ve Daire Başkanlığı birimlerinden oluşacak Güvenlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü ya da Güvenlik Hizmetleri Daire Başkanlığı şeklinde yeni bir teşkilat birimi oluşturulmalıdır.
2. 19/01/2023 tarih 7433 sayılı kanunla 28 Kasım 2022 tarihinden önce sözleşmeli çalışan personelin kadroya geçmesi kanunlaşarak yürürlüğe girmiştir. Bundan sonraki süreçte, isteğe bağlı nakil işlemlerinde sözleşmeli personelin sözleşmeli statüde çalıştıkları komisyonlardaki, isteğe bağlı nakil çalışmalarında genel müdürlüğünüzce dikkate alınan hizmet puanlarının hesaplanmasında sözleşmeli olarak geçirilen sürelerin puan hesaplamasında, kadrolu personel hizmet puanı gibi değerlendirmeye alınması, bu hususta kadroya geçecek personelin endişelerinin giderilmesi
3. Adliyelerde nöbet bürosunun kurulması.
4. Ulaşım yardımının tüm illeri kapsayacak şekilde sağlanması.
5. İcra müdürlüklerinde görev yapan icra müdürü, müdür yardımcısı, icra kâtibi ve memurlara iş yoğunluğu sebebiyle Kanunda belirtilen fazla çalışma saat ücretinin beş katı tutarında fazla çalışma ücreti ödenmesi.
6. Maaş mutemetlerinin işçi maaşlarının yapımında yaşadıkları zorlukların giderilmesini teminen, memur maaşlarının yapıldığı KBS sistemine benzer bir yazılım ve uygulamaya geçilmesi,
7. Yemekhanesi bulunan adliyelerde, hizmet alımı yerine aşçı kadrosu verilmek suretiyle kurum tarafından öğle yemeği çıkarılması.
8. Adli yılın başladığı haftanın adalet çalışanları haftası olarak kabul edilmesi ve kutlanması.
9. Adalet Bakanlığı taşra teşkilatında zabıt kâtibi kadrosunda görev yapanlar için kariyer basamağı oluşturmak amacıyla uzman kâtip unvanı oluşturulması.
10. Adalet Bakanlığı Personeli Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliği hükümleri uyarınca koruma ve güvenlik şefliği sınavının açılması.
11. Bakanlık merkez teşkilatında geçici olarak görev yapanların, durumlarına uygun kadrolara atanması.
12. Öğrenim şartlarını taşıyan aşçılara yönelik unvan değişikliği sınavı yapılmak suretiyle teknik hizmetler sınıfına ait kadrolara (tekniker, teknisyen) atanmalarının sağlanması.
13. Bakanlık merkez teşkilatında ve fizikî imkânları uygun olan adliyelerde görevli personelin 0-6 yaş grubu çocukları için kreş açılması.
14. Koruma ve Güvenlik Görevlilerinin Özel Güvenlik kartlarının yenilenmesinin kaldırılması veya bakanlık merkez teşkilatında uygulandığı gibi tüm adliyelerde özel güvenlik kartlarının yenilenme masrafının Kurum tarafından karşılanması.
15. Engelli personelden, iş güzergâhında belediyeye ait tek vasıtayla ulaşım imkânı olmayan ve akülü sandalye kullandığı için otobüs kullanmayanlara yol ücreti verilmesi.
16. Adliyelerde, sürekli işçi kadrosunda görev yapanların, koruma ve güvenlik görevlilerinin hiyerarşik kademe olarak üstü sayılmak suretiyle amir sıfatı ile görev yaptırılmaması.
17. Bakanlığımız bünyesinde hizmetli unvanında sözleşmeli (4/B), kadrolu (4/A), sürekli işçi ve vakıf üzerinden olmak üzere 4 ayrı statüde görev yapan personelin aynı yerde birlikte çalıştıkları durumda sorumlu personel olarak kadrolu olanların görevlendirilmesi.
18. Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Çalışan Personelin Kılık ve Kıyafetine Dair Yönetmeliğin 5. maddesinin birinci fıkrasının (b) bendinde yer alan (erkek personel için) “Her gün sakal tıraşı olunur ve sakal bırakılmaz.” ibaresinin Danıştay 12. Dairesinin 20.04.2022 tarihli ve E:2021/7000, K:2022/2247 sayılı kararı ile iptaliyle, kamu kurumlarında erkek memurların sakal kesme zorunluluğu ortadan kalkmış bulunmaktadır. Uygulamanın bu yönde temini açısından, ilgililerin ve personelin bilgilendirilmesi,
Başta olmak üzere diğer talepler iletildi.