BÜRO MEMUR-SEN HEYETİ’NDEN ELİTAŞ’A HAYIRLI OLSUN ZİYARETİ
Maliye ve Hazine Bakan Yardımcılığı’na getirilen Yunus Elitaş’a yeni görevinde başarılar dileyen Yazgan, kamu bürokrasisi ve sendika işbirliği ile kamu görevlilerinin refahına ve çalışma barışına beraber katkı sağlayabileceklerini ifade etti.
“MALİ HİZMETLER SINIFI OLUŞTURULMALI”
Kamu görevlilerinin taleplerinin öncelikli çözülmesi gereken konular olduğuna dikkat çeken Yazgan, “Maliye ve Hazine Bakanlığı’nda görev alan memurlar, Türkiye’nin büyümesinde, gelişmesinde ve ekonomik istikrarının sağlanmasında büyük emek sahipleridir. Bu emeğin sahipleri haliyle hizmet kolundaki sorunlarının çözülmesini ve sorunsuz bir iş ortamında çalışmayı istiyor. Bunların başında “Mali Hizmetler Sınıfı” oluşturulması var. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nda değişiklik yapılarak meslek sınıfı kategorisine alınmasıyla Mali Hizmetler Sınıfı niteliğinde çözümler üretilebilir ve kamu görevlilerinin talepleri hızlı bir şekilde karşılık bulabilir.” dedi.
“GÖREVDE YÜKSELME VE UNVAN DEĞİŞİKLİĞİ SINAVLARI TAKVİME BAĞLANMALI”
Memurların çalışma hayatı ve kariyer yolculuğunda eğitim ve sınavların önemli bir yere sahip olduğunu ifade eden Yazgan, “Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Sınavları mevcut sistemde kurumların inisiyatifinde bir yapıya sahip olarak ilerliyor. Büro Memur-Sen olarak bu sınavların yıllık olarak belirlenen tarihler çerçevesinde yapılmasını istiyoruz. Bu takvimlere göre plan yapan kamu görevlileri çalışma ve hazırlık sürecini daha verimli bir şekilde düzenleyip, başarı seviyesini yükseltecektir.” şeklinde konuştu.
Ziyaretten dolayı memnuniyetini ifade eden Maliye ve Hazine Bakanlığı Bakan Yardımcısı Yunus Elitaş, hayırlı olsun dileklerinden ötürü Büro Memur-Sen heyetine teşekkür etti. Kamu görevlilerinin refahı için ortak çalışma zemininde katkılara her zaman açık olduklarını ifade eden Elitaş, taleplerin hayata geçirilmesini için her zaman destek olacaklarını söyledi.
Büro Memur-Sen olarak Maliye ve Hazine Bakanlığı Bakan Yardımcısı Yunus Elitaş’a ilettiğimiz talepler;
- Gelir İdaresi Başkanlığı’nda müdür ve müdür yardımcıları için yer değişikliği yönetmeliği yeniden düzenlenerek, bu personel görev yerlerinde iki katına kadar çalışabilme imkânı getirilmiştir. Kurumunuzda yönetmelik değişikliği yapılarak Defterdarlıklarda görevli muhasebe müdürleri ve müdür yardımcıları için de aynı imkân getirilmelidir. Personel isteği dışında yer değiştirmeye tabi tutulmamalıdır,
- 6. Dönem Toplu Sözleşme sürecinde ek göstergeler konusunda yapılacak çalışmanın 2022 yılında sonuçlandırılması öngörülmüştür. Bu kapsamda yapılacak çalışmalarda 3600 ek göstergenin sınırlı sayıda unvan için verilmesi kurumlarda çalışma barışını bozacak, hiyerarşik yapıyı zedeleyecektir. Ek gösterge ile ilgili yapılacak çalışmalar tüm çalışanlarımızı kapsayacak şekilde sonuçlandırılmalıdır,
- Personelin işyerlerine gidiş gelişleri için servis konulmalıdır. Servis hizmeti sağlanmasının mümkün olmaması halinde ise personele ücretsiz toplu taşıma kartı verilmelidir,
- 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nda değişiklik yapılarak.” Mali Hizmetler Sınıfı” oluşturulması,
- Personel sayısı yıllara yaygın olarak arttırılmalı. Bakanlığınızca gerekli girişimlerde bulunulması personel eksikliği sorunun çözümüne katkı sağlayacaktır. İş hacmindeki artış dönemsel veya geçici olmayıp kalıcı bir durumdur. İş yoğunluğu büyük ölçüde fazla çalışmaya sebep olmaktadır. İş hacmindeki bu artış sebebiyle personel ihtiyacı fazladır,
- Bakanlık birimlerinizde Görevde Yükselme ve Unvan değişikliği sınavlarının takvime bağlanarak yapılması,
- Kurumunuzun İnternet sisteminin çok ağır çalışması iş ve işlemlerde aksamalara sebebiyet verdiğinden ivedilikle çözüme ulaştırılmalıdır,
- Veznedar olarak görevlendirilen personele Mali sorumluluk tazminatı 3 kat ödenmesi, Görevlendirmede gönüllülük esası getirilmesi, görevlendirme de kira veya tazminat ödemesi yapılması,
- Bakanlığınıza bağlı Muhasebat Genel Müdürlüğü bünyesinde büyükşehirlerde çalışan müdür ve müdür yardımcıları görev tahsisli, sıralı lojmanların satışından dolayı mağduriyet yaşamaktadır. Bu kadrolardaki kamu görevlilerine kira veya tazminat ödemesi yapılması,
- Taşra hizmet binalarının bilhassa deprem bölgesi içinde bulunanların deprem performans analizlerinin yapılması, analiz sonucu olumsuz çıkan binalar ile yapı ve ekonomik ömrünü dolduran binaların Bakanlığımız ve T.C Çevre Şehircilik Bakanlığı ortak çalışması ile yeni hizmet binalarının yapılması…