DUYURULAR
YHS’deki Kamu Görevlileri GİH Sınıfına Geçirilmeli

YHS’deki Kamu Görevlileri GİH Sınıfına Geçirilmeli


Büro Memur-Sen, Devlet Personel Başkanlığı’na (DPB) resmi yazı göndererek kamuda Yardımcı Hizmetler Sınıfında (YHS) çalışan yaklaşık 111 bin personelin Genel İdare Hizmetleri Sınıfına (GİH) geçirilmesini istedi.

Genel Yetkili Sendika Büro Memur-Sen kamu görevlilerinin sorunları ve hakları için çalışmalarını sürdürüyor. Büro Memur-Sen, YHS’deki kamu görevlilerinin GİH Sınıfına geçirilmesi için DPB’ye resmi yazı gönderdi.

Büro Memur-Sen Genel Başkanı Vecdi Yanbaz ve Genel Başkan Yardımcısı Turan Çetinkaya’nın imzasıyla gönderilerin yazıda YHS’nın, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 36’ncı maddesinde sayılan 12 hizmet sınıfının arasında yer aldığı ve bu sınıf kapsamındaki personelin kanunun 4A maddesinde sayılan devlet memuru tanımına dahil olduğu hatırlatıldı.

DPB kamu personeli istatistiklerine göre YHS kapsamında yaklaşık 111 bin personelin bulunduğunun belirtildiği resmi yazıda, bu personelin GİH Sınıfına geçirilmesi gerektiği vurgulandı. Yazıda “190 sayılı Kanun Hükmünde Kararname eki cetvellerde yer alan YHS kapsamına giren kadro unvanları; teknisyen yardımcısı, sağlık teknisyen yardımcısı, hizmetli, hastabakıcı aşçı, kaloriferci, bekçi, gassal, dağıtıcı, mübaşir, laborant yardımcısı, otopsi teknisyen yardımcısı, hayvan bakıcısı, terzi, berber, itfaiyeci, garson, bahçıvan, rasatçı yardımcısı, matbaacı, bakıcı anne, bekçi, bakıcıdan oluşmaktadır. YHS’nin varlığı kamu idareleri için yeni sorunların kaynağı olmaya başlamıştır. Ağırlıklı olarak bu sınıf kapsamındaki hizmetleri yerine getiren yaklaşık 450 bin şirket elemanının kamu işçisi statüsüne geçirilecek olması karşısında YHS’nin kaldırılması zorunlu hale gelmiştir. Bu bağlamda, YHS kaldırılarak bu sınıfa dahil personelin öncelikli olarak öğrenim durumlarına göre ihraz ettikleri diğer hizmet sınıflarındaki kadrolara, öğrenim durumları müsait olmayanların ise nitelikleri dikkate alınarak GİH Sınıfına dahil kadrolara atanması için gerekli yasal düzenleme çalışmaları ivedilikle yapılmalıdır. Ülkemizin refahı ve toplumun huzuru için çalışma barışı, hizmet kalitesi ve vatandaş memnuniyetini olumsuz etkileyecek durumların ortaya çıkmasının önlenmesi büyük önem arz etmektedir” denildi.

BÜRO MEMUR-SEN’İN DPB’YE GÖNDERDİĞİ YAZI İÇİN TIKLAYINIZ

Habere Bağlı Fotoğraflar


ANASAYFA | TARİHÇE | YÖNETİM KURULU | TEŞKİLATLARIMIZ | TÜZÜK | ŞUBELERDEN HABERLER | İLETİŞİM | ŞUBE PANELİ | YÖNETİCİ PANELİ

Mebusevleri Mah. İller Sok. No: 13 Tandoğan/ANKARA
Tel : 0 (312) 230 11 39-42 | Fax : 0 (312) 230 11 45
buromemursen@buromemursen.org.tr | www.buromemursen.org.tr

2015 © Büro Memur-Sen Resmi Web Sitesi Her Hakkı Saklıdır.
Analiz Ajans