DUYURULAR
Büro Memur-Sen Sınırları Aştı, Münih’te Çalıştay Yaptı

Büro Memur-Sen Sınırları Aştı, Münih’te Çalıştay Yaptı


Büro Memur-Sen, yurtdışında düzenlediği çalıştayların ikincisini Münih’te yaptı. Çalıştayda, Dışişleri Bakanlığı Yurtdışı Sözleşmeli Personelin sorunları ve çözüm önerileri masaya yatırıldı.

Büro Memur-Sen, kamu görevlilerinin sorunlarını çözüme kavuşturmak için çalışmalarına tüm hızıyla devam ediyor. Kamu görevlilerinin sorunlarını yerinde dinleyen Büro Memur-Sen, bu kapsamda yurtdışında düzenlediği çalıştayların ikincisini Almaya’nın Münih şehrinde yaptı. Çalıştay’da, Dışişleri Bakanlığı’na bağlı olarak yurtdışında sözleşmeli olarak çalışan personelin özlük haklarının iyileştirilmesi, kadro, fazla mesai, mobing, maaş tavan artışları gibi konular ele alındı.

Çalıştay’a Büro Memur-Sen Genel Başkan Yardımcıları Vecdi Yanbaz, Kutbettin Aydın ve Mustafa Mengütaycı, Ankara 7 No’lu Şube Başkanı Salih Çalışkan, 7 No’lu Şube Yönetim Kurulu Üyeleri Barış Yünlü, Zeynep Erke, önceki Şube Başkanı Fevzi Sayılgan, farklı ülkelerden gelen temsilciler ve Büro Memur-Sen üyeleri katıldı. Münih Başkonsolosu Mesut Koç, Münih Konsolosu Selçuk Eke ve İnsan Kaynakları Dairesi Başkanlığı Daire Başkanı Melih Karalar da çalıştaya katılarak personelin sorun ve taleplerini dinledi.

SORUNLARI EN ÜST MAKAMLARA TAŞIYACAĞIZ

Çalıştayda konuşan Genel Başkan Yardımcısı Vecdi Yanbaz, Büro Memur-Sen’in ana ilkesinin kamu görevlilerimizin haklarının daha iyi konuma getirilmesi olduğunu söyledi. Bu bilinçle hareket ederek teşkilatın ve kamu görevlilerinin amiri değil hizmetkarı olduklarını vurgulayan Vecdi Yanbaz, “Büro Memur-Sen olarak kamu görevlilerimiz için, milletimiz için, ülkemiz için varız. Büro Memur-Sen, kamu görevlilerimizin sendikasıdır, milletimizin sendikasıdır, öylede kalacak. Biliyoruz ki, haklara saygı gösterilmeyen yerde, haklar mücadele ile alınır, bariyerler örgütlü mücadele ile aşılır. Bunun dışında bir yol yoktur. Bizim ilk tercihimiz sorunların ikili görüşmelerle, saygı ve sevgi çerçevesinde çözüme kavuşturulmasıdır. Bunun için Münih’teyiz. Burada belirlediğimiz sorunları Dışişleri Bakanlığı’nın en üst makamlarına taşıyacağız ve sorunların çözüme kavuşturulmasını isteyeceğiz. Sorunların çözüme kavuşmasıyla personelin moral ve motivasyonu artacaktır. Taleplerimiz dikkate alınmadığı takdirde, sorunlar çözüme kavuşturulmadığı takdirde mücadelemize basın açıklamalarıyla, eylemlerle devam edeceğiz. Kısacası tüm sorunlar ya çözüme kavuşacak, ya çözüme kavuşacak” dedi.

BAYRAĞIMIZ ZİRVEDE DALGALANIYOR

Büro Memur-Sen’in hizmet verdiği Büro, Bankacılık ve Sigortacılık Hizmet Kolu’nda Başbakanlık ve 12 bakanlığında arasında yer aldığı toplam 57 kurumun bulunduğunu belirten Genel Başkan Yardımcısı Kutbettin Aydın ise bu kurumların çoğunda yetkili sendika olduklarını, bu kurumlardan birinin de Dışişleri Bakanlığı olduğunu kaydetti. Büro Memur-Sen’in ülke genelinde ve yurtdışında teşkilatlandığına dikkat çeken Aydın, “Ülkemizin doğusundan batısına, kuzeyinden güneyine her yer de Büro Memur-Sen’imizin bayrağı zirvede dalgalanıyor. Bizler bununla da yetinmedik. Şu anda dünyanın farklı ülkelerinde bayrağı dalgalanan tek sendika Büro Memur-Sen’dir. Dünyanın 15 farklı ülkesinde 25 işyeri temsilciliğimiz ve 100’e yakın ülkede üyemiz bulunuyor. Bu büyük bir başarıdır. Dışişleri Bakanlığı’nda yetkili sendika olmamızı sağlayan, yurtdışında bayrağımızı dalgalandıran Dışişleri Bakanlığı şubemize ve yurtdışındaki değerli temsilcilerimize ve üyelerimize sonsuz şükranlarımı sunuyorum” diye konuştu.

YURTDIŞI SÖZLEŞMELİ PERSONELE AİLE YARDIMI ALDIK

3’üncü dönem toplu sözleşme kazanımlarına değinen Genel Başkan Yardımcısı Mustafa Mengütaycı da,  Memur-Sen ve Büro Memur-Sen olarak toplu sözleşmede dik durduklarını söyledi. Kamu görevlilerinin evet demeyeceği ve mutlu olmayacağı hiçbir toplu sözleşmeye imza atmayacaklarını kararlı bir şekilde Kamu İşveren Heyetine bildirdiklerini aktaran Mustafa Mengütaycı, elde ettikleri kazanımlarla sadece toplu sözleşme tarihine değil, çalışma hayatına damga vurulduğunun altını çizdi. Mengütaycı, “Toplam 213 kazanımla kapsamlı, bol kazanımlı ve kamu görevlilerini mutlu eden bir toplu sözleşme imzaladık. Bu kazanımların büyük bir bölümü hizmet kolumuzdaki memurlarımızı ilgilendirmektedir. Elde ettiğimiz önemli kazanımlarla hizmet kolumuzdaki memurların sorunlarını çözüme kavuşturduk. Bu kazanımlardan birisi de Dışişleri Bakanlığı’ndaki Yurtdışı Sözleşmeli Personeline Aile ve Çocuk Yardımı’dır. Tabiî ki bu kazanımları sendika olarak yeterli görmüyoruz. İçimizdeki mücadele aşkımızla teşkilatımıza ve kamu görevlilerimize hizmet etmeye ve sorunlarını çözüme kavuşturmaya aralıksız devam edeceğiz. Allah’ın izni ve sizlerin desteğiyle yeni kazanımlara imza atacağız” şeklinde konuştu.

ÇOK SAYIDA SORUNU ORTADAN KALDIRDIK

Ankara 7 Nolu Şube Başkanı Salih Çalışkan ise şube olarak yaptıkları çalışmalar ve kazanımları anlattı.  Dışişleri Bakanlığı çalışanlarının taleplerini gerçekleştirmek, sorunları çözüme kavuşturmak için Genel Merkez ile birlikte Dışişleri Bakanlığı’nda, Maliye Bakanlığı’nda sayısız görüşme yaptıklarını belirten Salih Çalışkan, haklı taleplerinin üzerinde ısrarla durulması sayesinde çok sayıda sorunları ortadan kaldırdıklarını vurguladı. Çalışkan, “Eski Tip Sözleşmesinde personelin işten çıkarılmasını kolaylaştıran Sözleşmenin Feshi (19) maddesinin d, e, f, h, i, k, l, m, q, r, t ve u fıkralarında yer alan aleyhte ifadeler sendikamızın girişimleri sonucunda sözleşme metninden çıkartılmıştır. Doğum yapan sözleşmeli personele doğum öncesi ve doğum sonrası 8’er hafta doğum iznin verilmesi yine sözleşmede yer alan önemli maddelerden biridir. Her 8 saat fazla mesai için 1 tam gün izin kullanılması TİP Hizmet Sözleşmesi’nde yer almış olup, uygulamada sıkıntının yaşanması sebebiyle İKAD Başkanlığı’ndan genelgeler gönderilmesi sağlanmıştır. Bu konuda direnen misyon şeflerine dava açtık, gerekli görüldüğünde yine dava açarak hukuk sürecini işleteceğiz. Mücadelesini verdiğimiz Aile ve Çocuk Yardımı’nı toplu sözleşmede alarak bir ilki gerçekleştirdik. İlk defa toplu sözleşme görüşmelerine Yurtdışı Sözleşmeli Personelin talepleri eklenilmiş, arzu edilen seviyede olmasa da başlangıç için önemli bir kazanım elde edilmiştir. Eksikliğin giderilmesi için Genel Merkezimizle eşgüdümlü olarak ilgili kurumlar nezdinde girişimlerimizi devam ettireceğiz ve sonuç alınana kadar hukuki süreç de dahil olmak üzere yılmadan sonuna kadar gidilecektir. Skala tavanına gelen personele ve hak etmiş olduğu skala diliminin zamanlıca tüm personele uygulanması yoğun girişimlerimiz sonucu Kurum İdari Kurulu Toplantımızda imza altına alınarak sağlanmıştır. 01.01.2015 tarihi itibariyle bu sorun tamamen ortadan kalkmıştır. Artık skala artışları misyon şeflerinin iki dudağı arasında olmaktan çıkmış, çalışan arkadaşlarımızın ücret artışları zamanlıca otomatik olarak gerçekleşir hale gelmiştir. Mobbingin büyük ölçüde azalmasında önemli bir mesafe kat ettik. Haksız yere verilen birçok disiplin cezasının kaldırılmasını sağladık. Yurtdışı Sözleşmeli personel için kurum kimlik kartlarının düzenlenmesi ve her personele verilmesi hususunda önemli bir başarı elde ettik. İsteyen her personele 5 yıl geçerli olmak üzere kurum kimlik kartı verilmesi uygulaması Nisan 2015 itibariyle başlatılmıştır. Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdür Yardımcısı Şinasi Yurdakul, Yurtdışı sözleşmeli personelimize uygulanan skala tavan artışı çalışmalarının 2015 yılı sonuna kadar tamamlanacağının sözünü vermiştir. Tedavi ücretlerinin yüksek olduğu ülkelerde yüksek meblağlar ödemek zorunda kalan sözleşmeli personele avans ya da teminat mektubu gönderilmesini sağladık. Açtığımız davalarla Bakanlığın misyonları arasında zorunlu sebeplerle geçiş yapan sözleşmeli personele yolluk harcırahı alınmasını kazandık. Dış Temsilciliklerde görevli olan tüm personele şehir dışı görevlere gidildiğinde önceden Bakanlığımıza bildirilmesi suretiyle harcırah ödenmesi sağlanmış olup, bu konudaki mağduriyet de giderilmiştir” dedi.

Çalıştay, sorun ve talepler üzerine görüş alışverişi ile sona erdi. Çalıştayda ele alınan konular, detaylı bir şekilde rapor haline getirilecek ve önümüzdeki günlerde yayınlanacak.

Habere Bağlı Fotoğraflar


ANASAYFA | TARİHÇE | YÖNETİM KURULU | TEŞKİLATLARIMIZ | TÜZÜK | ŞUBELERDEN HABERLER | İLETİŞİM | ŞUBE PANELİ | YÖNETİCİ PANELİ

Mebusevleri Mah. İller Sok. No: 13 Tandoğan/ANKARA
Tel : 0 (312) 230 11 39-42 | Fax : 0 (312) 230 11 45
buromemursen@hotmail.com | www.buromemursen.org.tr

2015 © Büro Memur-Sen Resmi Web Sitesi Her Hakkı Saklıdır.
Analiz Ajans